Pagina's

zondag 20 november 2011

Voel je wat? Rammen!

Ik heb vandaag een PR geland! Twee worpen waren genoeg. Wellicht komt dit ‘visavontuur’ wel in aanmerking voor de kortste sessie ooit!


Mijn kleine man is uit logeren geweest en vandaag mag ik hem ophalen bij opa en oma. En dus laad ik behalve een gevulde koek en een Wicky ook een baitcaster in. Je weet immers nooit waar je langskomt! Onderweg probeer ik nog een meter te verleiden op de Tippelzone, das de plek waar ik pas één vis ving onder de metergrens en die was ook nog eens 93cm. Maar helaas, de vis geeft niet thuis. Wel geniet ik van de mist en vooral het dempende effect van die lage wolk. Heerlijk rustig.

Dan naar opa en oma. Aangekomen blijkt kindjelief druk bezig te zijn met een spelletje kwartetten. Wie ben ik om hem daarin te storen? Aldus vervoeg ik me aan het slootje tussen de tuin en de weg en paf een kameeltje naar het hiernamaals. Ik stamp eens op de brug. En nog een keer. Diverse witjes schrikken en springen een sprongetje. Hee!

Twee minuten later werp ik een worpje met de witte Sandra. Klaarblijkelijk gooi ik de vis bovenop zijn platte harses want een instant kolk is het gevolg. Even mijn zoontje halen dan maar. Dat is niet nodig want hij heeft gezien dat ik een hengel heb gepakt en dus staat hij al naast me! Tegen vissen kan natuurlijk geen potje kwartetten op.

‘Daar ligt-ie, gooi maar en als je wat voelt meteen rammen’, luidt mijn uiterst kundige advies. En zo gebeurt het. Hij gooit, voelt wat en ramt! Bam! Zijn vorige PR stamt uit 2010 en betreft een vis van 75cm, weggejerkt uit toevallig ditzelfde slootje met een Busterjerk. Wat zullen we nu hebben dan?
Drillen als een malle!

Na een leuke dril waarbij mijn kleine gabber zich een kriek schatert, pak ik de vis uit het water en meet… 77cm! Okee dan, een nieuw PR! De foto is een beetje mislukt door de mist maar met PhotoShop nog enigszins weten op te pimpen. Op naar de meter!

Beetje vaag maar wel leuk!

9 opmerkingen:

  1. Dit is nu de essentie van het vissen!
    KLasse man!!!!

    jij hebt ook wel je best gedaan hoor, Rolo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Flinke rammer voor de man! Gefelici met je record!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd ! Heer Peut de tweede ! Wat een pracht, en wat een vis. Op deze manier is geen water meer veilig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij de weg, Rasul wil wel bij je in de leer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eén worp de man en een nieuw record is het resultaat... Klasse en fellies Peut jr.!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Sergei: Me best? Ik heb op de brug gestampt :)))
    @Seb: Dat is het al jaren niet ;p
    @Boudewijn: Hij is het alweer vergeten... Dat is goed, zijn eerste meter zal-ie niet zo gladjes vergeten. Ik schat dat die voor het einde van 2012 op de mat ligt.
    @Seb2: Vergeet het maar, dat kan jij nooit betalen!
    @Tsak: Het kan dus nog beter... Eén worp in totaal. We blijven er aan werken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mannen vis foto prachtig om te zien.
    En gefelici-flap-staard met je mooie pr kleine man.

    mvg Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Rolf,

    Wat kun jij goed vissen zeg! Je bent mijn held.

    Nog gecondoleerd met Pepe. Kut voor je man!

    Maar niet te lang treuren. Gewoon doorvissen.

    Dat is het belangrijkste in het leven.

    ps je vist wel heel veel valt me op. Hoe kom je aan al die tijd? Uitkering?

    Groetjes,

    Rene

    BeantwoordenVerwijderen
  9. tja, 't is waar, de vis wordt duur betaald.

    BeantwoordenVerwijderen