Pagina's

zondag 13 november 2011

De Droefpoel...

Na 20 sessies op LdV alwaar er op drie verschillende plekken 8 vissen werden gevangen, hebben Boudewijn en ik besloten dat het tijd wordt te herpakken. De krabben lijken met de dag vraatzuchtiger te worden. Dat houdt een keer op, als het echt koud is, maar tot die tijd verleggen we onze jachtvelden. Vandaag voeren op een ander water.


De zucht naar krom carbon is groot. Om die te verlichten, zetten we iets lager in. Niet qua gewicht van de hopelijk te vangen vissen, wel wat moeilijkheid betreft. Aldus hebben we aantal wateren uitverkoren om ons wat nat vlees te laten vangen. Vandaag was daar de tweede voerbeurt op de ‘Droefpoel’. Boudewijn was een uurtje eerder ter plaatse en had voor de lol een spinhengel meegenomen en een aantal kleine snoekjes tijdelijk het water uitgetikt.

‘Wil je ook even gooien?’ Tja, als me dat gevraagd wordt dan kan ik moeilijk nee zeggen. Na een worp of 12 zie ik een boeggolf achter het Balzer jerkje aan komen. Meteen gooi ik de lijn slap, tel tot één en sla met veel geweld aan. Hangen! We drillen en lachen, is dit een voorbode wat ons straks te wachten staat? Wie weet? Het gevoel is weer helemaal terug, dat was feitelijk nooit ver weg. Maar dit is weer eens een lekker boostertje.

Niet rot voor een voerbeurtje!

3 opmerkingen:

  1. De foto en je smile van oor tot oor spreken boekdelen! Mooie weer om efftjes de kachel en het dieselmotortje warm te houden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, zo ben ik dan ook wel weer ;), niet slecht voor een paar worpies! Nu nog wat andersoortig natvlees.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Tsakkie: Psies! Vlees is vlees en als het nat is nog beter! We gaan gewoon door. Tot de laatste snik. Snik....
    @Boudewijn: Ja, je bent een aardig kereltje, nu wat dikke hangpenzen (hangpensen?) de kant op. Ik heb er gruwelijk veel zin an!

    BeantwoordenVerwijderen