Pagina's

dinsdag 22 november 2011

Beste Rene,

Graag nodig ik jullie uit voor een nieuwe soapserie op NatVlees. Eens in de zoveel tijd zal ik een reactie van een reagluurder belichten danwel beantwoorden in een fris nieuw topic. De enige passende titel die ik kon bedenken luidt: ‘De reagluurder voorbij…’ Deze keer gaat de eer naar Rene, niet René, nee gewoon Rene. Veel plezier!


Rene reageerde op het artikeltje hieronder met de volgende tekst (klik op het plaatje voor een vergroting):

Beste Rene,

Allereerst wil ik je hartelijk welkom heten op mijn Blog. In de wondere wereld die internet heet is het leuk om met mensen te communiceren die de dezelfde interesse hebben. Dat draagt immers alleen maar bij aan de beleving en uiteindelijk het plezier dat je beleeft. Ik kan me voorstellen dat sommige lezers wellicht denken dat je cynisch, wat zurig of zelfs gefrustreerd bent. Ik zie dat anders. Ik zie een man die wat vragen stelt. En die, beste Rene, wil ik graag beantwoorden. Ben je er klaar voor Rene?

In het leven is het goed om voorbeeldfiguren te hebben. Helden zoals je wilt, idolen. Ik begrijp natuurlijk meteen dat je mij een enorme inspiratiebron vindt maar je hoeft me echt geen held te nomen hoor. Ik vind het overigens wel heel erg lief dat je dit allemaal zo open durft te stellen. Gelukkig leest er niemand mee.

Bedankt voor de condoleance. Het doet me oprecht goed dat je meeleeft. Je bent een fijne vent! En natuurlijk heb je gelijk. Tranen drogen en doorgaan. Gewoon vissen en niet treuren, daar komt Pepe toch niet van terug.

Ik moet je helaas wel teleurstellen wanneer je zegt dat vissen het belangrijkste in het leven is. Ik kan me voorstellen dat vissen het belangrijkste in jouw leven is. Das helemaal niet erg joh! Kop op! Dat je misschien geen vrienden hebt, of een vrouw, of een vriend, of kinderen, is meer een nare samenloop van omstandigheden dan jouw schuld. Trek het je niet aan Rene.

Het klopt helemaal wat je zegt! Ik vis veel. Of eigenlijk vaak. Dat is een heel verschil. Vandaag heb ik weer heerlijk 4 uurtjes niks zitten vangen en ik had het enorm naar mijn zin. Speciaal voor jouw heb ik uitgerekend hoe vaak ik nu eigenlijk vis per week. Das gemiddeld zo’n 20 uur per week. Das dan wel verdeeld over een sessietje of 4 à 5. Ik vis vaak, niet veel. Gewoon omdat ik het leuk vind. En me tijd niet graag verdoe met zaken als tv kijken en zeuren.

Je had het ook nog over tijd. Daar heb ik ooit eens een verhaaltje over geschreven. Dat heet ‘Tiet’. Echt leuk om te lezen. Ga maar eens Googlen, beste Rene. Dan weet je wat ik bedoel. En als je het niet vindt, klik dan maar op afbeeldingen….

Uitkering? Whahaha, jij bent echt leuk? Amsterdammer of wannabe? Gogme kan je niet leren overigens, dat zit in je genen. Maakt niet uit Rene, ook niet Amsterdammers zijn een soort van mensen (gebbetje hoor), omdat jij zo open en eerlijk bent zal ik hetzelfde zijn. Nee, ik heb geen uitkering, nooit gehad en ook geen plannen. Ik verdien me centjes netjes zelf. En geheel tegen de gewoonte in binnen de sportviswereld draag ik ook nog eens BTW af en geef ik alles op (iemand moet het doen). Misschien ben ik een held voor je wat betreft vissen, damn boy, je mot me eens zien als ik zakelijk ben. Dan wil je echt wel een T-shirt met ‘Rolo Rulez’! O fuk, Rolo is dood, Rolf dan.

Beste Rene, ik heet je nogmaals hartelijk welkom op dit vrolijk Blog en hoop van harte dat je in de toekomst nog vaak mag reageren. Je mag mij dan een held vinden, onderschat jezelf niet vrind, ook jij hebt gaven. Succes met de zoektocht!

Groetjes,

Rolf

11 opmerkingen:

  1. Voor mij ben je een held Rolf.
    Helemaal als duo met boudy (( oftuwel )) boudewijn !!!
    Lekker belangrijk of mijn held een uitkering heeft !!!
    Alle actie helden in films nou o.k bijna alle actie helden hebben geen vaste baan TOCH.

    MVG en blijf ze vangen

    MVG Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gesommige actie helden hebben wel een baan.

    was dit er vergeten onder te zetten, Ghe Ghe

    MVG Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Held........., je bent gewoon een geinige gozer, miet meer en niet minder, die zijn passie deelt met de wereld en geniet van het leven.
    en misschien is het wat voor Rene om is een cursusje Time-managment te doen, misschien dat ie dan een heel ander leven krijgt.
    En dan nog een oud gezegde Rene,
    "Werk om te leven, Leef niet om te werken"
    "Get á life man"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mischien vangt rene wel helemaal nooit wat en vist hij mischien NOG wel vaker als jij rolf......
    zielig voor rene he
    groet patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rene voor resident.
    Damn boy, Rolo Rulez dead or alive.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een held is iemand die door gaat waar andere stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vergeet niet Rolf, de held krijgt wel altijd het lekkere vrouwtje...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een hobby he jongens?

    Laat het lekker van je af glijden zou ik zeggen.

    Op naar vrijdag..vangse.

    Gr

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Richard,
    Ik ben Rene alias de reagluurder. Je zegt get a life man! Wat bedoel je daarmee? Leven om te vissen lijkt mij niks! En chronisch achter een rotpod wonen ook niet. En met je rubberen knallaarzen en een porem vol met modder oog je niet echt als held hoor. Behalve misschien bij Willem, daar dwing je respect af. Als je van zware shag en koffiewalm houdt tenminste.

    En Rolo, je blijft mijn held. Ik waardeer je reactie zeer!

    Rene

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Rene: Hehe, dus toch een Amsterdammer ;p
    @De rest: Het was weer gezellig, op naar het volgende avontuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fawaka Rolf,

    Mooi blog heb jij! En bijzonder dat je je openstelt voor deze 'reagluurder'. Dat kan ik als rasechte Mokummer waarderen. Ik heb gemerkt dat jouw taalgebruik van een aanzienlijk hoog niveau is. Zeker als ik het vergelijk met de gemiddelde reactie van die klatsers die jouw blog volgen. Bijzonder eigenlijk dat een laag taalniveau zo vaak samengaat met een kinderlijke dwang om zoveel (of zo vaak, zo je wil) mogelijk achter een homp lood te zitten. Wachten op Stompie of Paplip 3. Ik schat jou hoger in dan de gemiddelde volger van jouw blog. Krijg jij nooit de slappe lach als je een van jouw volgers zo ziet stuntelen met ons mooie taaltje? Het is Kunstig gedaan,dat wel, maar toch...
    Beste Rolf, ik deponeer een stelling in de hoop op vele reacties. Een ieder die zich geroepen voelt te reageren, be my guest!
    Mijn stelling luidt als volgt: Echt karpervissen is dood!

    Rene

    BeantwoordenVerwijderen