Pagina's

maandag 28 november 2011

Ssssssst!

En het is zo stil bij mij ik heb nergens antwoorden voor
Het is zo stil bij mij en de wereld drilt maar door
Het is zo stil bij mij ik heb nergens antwoorden voor
Het is zo stil bij mij en de wereld drilt maar door



Ik zat zo lekker. Kouwe poten weliswaar van die lieslaarzen maar toch. Het zonnetje maakte veel goed, een dun blosje op mijn wangen onderscheidt mij vanavond van het werkvee. Sorry, das wel een beetje oneerbiedig maar goed, mijn leven is nu eenmaal vissen en ik heb daar voor gekozen met mijn hoofd er helemaal bij. Okee, je moet je standaarden niet te hoog stellen, niet iedere avond biefstuk willen eten, maar gewoon leven. Leven, leven, leven! De mensen om je heen gelukkig maken en in de tijd die over blijft jezelf. En zelfs vandaag, na het zoveelste droge net, was ik gewoon weer simpelweg fukking gelukkig!

Boom...

En morgen mag ik weer! En morgen ziet mijn horizon er weer anders uit. Ik heb alweer een goed gevoel. Terwijl ik hier zit te typen zit ik me tegelijkertijd te bedenken dat ik nog rigjes moet knopen. Dat ik hamburgers ga bakken, dat ik weer kouwe poten zal hebben, dat ik nog rooiere wangen zal hebben morgen. Ik vang geen moer maar ik leef. En een beetje hard ook!

Stil...

Plan: 7.00 uur in. 17.00 uit. Megasessie dus. Tien lange uren aan de waterkant. En dat op een plek waar ik nul mensen ga zien. Geen honden. Geen auto's. Hooguit een paar duizend watervogels en hopelijk een vis. En anders vreet ik gewoon 4 hamburgers!

3 opmerkingen:

  1. wat kan een (vissermans)leven toch simpel zijn....
    enjoy
    patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat je kan vissen heb je inmiddels wel bewezen.
    Dat je een van de beste genieters bent ook.

    Al is het nu stil, het blijft altijd leuk om je te volgen.
    Maar ik denk dat het stilte voor de storm is.

    Het gaat vast weer dikke biggen regenen of anders gewoon leuke zoetwater scharrelvarkentjes.

    Geniet verder :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hoorrrr! Van 7 tot 17... dat belooft wat!

    BeantwoordenVerwijderen