Pagina's

woensdag 27 juni 2012

Drie op een rij...

Jongens. Het gaat een beetje hard met vissen. Ik vis zo vaak dat het ondoenlijk is om van iedere sessie een verslag te plaatsen. Als ik nou af en toe nog 's wist te blanken... Dat zou het leven alvast wat makkelijker maken. Maar dat lukt me niet. Ik vang steeds één vis. Deze keer drie sessies in één update. Alledrie in de Varkensbaai.


Ik mag niet klagen. Dat doe ik dan ook maar niet. Ik vis drie keer vier uur en vang iedere keer een vis. Steeds een schub van 8 kilo of iets meer. Maar ja, maar ja, maar ja. Ik ben wel een strebertje, dat kan ik niet ontkennen. Ik wil gewoon grote vissen vangen en ik doe daar ook genoeg voor. Ik vis vaak en kort. Misschien te kort? Dat kan, maar dat ga ik niet veranderen, na 4 uur ga ik me vervelen. Decadente lul dat ik ben. De eerste vis betreft een 'grootoog-schub'. Deze vis kwam een dag na de twee varkens boven water.

Grootoogje...

De volgende vis kwam eergisteren boven water. Een raar ding met een vreemde zwabberstaart. Ik was zo moe op dat moment dat ik de vis niet heb afgestreken. En dus weet ik ook niet of de vis op het voer zat.

Zwabberaar...

Gisteren was echt leuk. De vis kwam op de valreep. En ondanks dat je bij het zien van onderstaande foto anders zou denken, dit was echt een bruut ding! Twintig minuten was het scheuren en rossen geblazen. Wat een power! Ik dacht echt een hoge twintiger of beter aan de lijn te hebben. De schoonheid van deze vis was echter voldoende. O ja, de vis scheet voer!

Kanonnetje...

Morgen gaat de wekker om 4.00 uur. 5.00 ben ik ter plaatse en een kwartier later lig ik in. Ik ga wederom voor slechts één vis. Wordt het weer een schub van 8 kilo? Of ligt er zo maar een 38-er spieg op de mat? Dat kan zo maar. Dat maakt de Varkensbaai zo leuk. Tot snel!

9 opmerkingen:

  1. Mooi dat alles nu even zo gesmeerd loopt. Kun je de one-carp-a-session-streak ook de vierde keer doorzetten?? I hope so ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klasse bakken stuk voor stuk. Leuk om de verschillen tussen de schubs te zien ook al zijn het kleine maar duidelijke kenmerken.

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja opschieten nou 'cos i'm on a roll...
    go rolf go!!
    kijk em harken het is niet meer normaal...
    heerlijke vissen weer.


    groet,patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Mannen: Kijk! Dat vind ik nou tof! Dat ik gewoon mensen aantrek die ook gewoon iets tofs kunnen zeggen over de iets mindere broeders! Thanks gasten! Ik krijg zowat nostalgische gevoelens :))

    Voor eenieder: De streak is doorbroken :( Vanochtend lag ik om 5.15 uur en heb 8 uur gevist. Resultaat? Eén brammerd.... Wel een mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha! Ik zie net iets grappigs... Die drie foto's van die schubs... Je ziet het weer gewoon beter worden! Eerst een jas en een trui, dan een vest en op de laatste foto zit ik in niets anders dan een T-shirtje! In dat geval is het maar goed dat ik vandaag geblankt heb :))))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. rolf in ze kale bats....
    no thank you i think i'll pass!

    groet,patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja gaaf die kanonskogels, ongeleide projectielen die van geen ophouden weten!
    Wie of Wat voor spannends probeer je te verbergen onder dat kleurige lapje in de avator van "de hele rimram"?

    Doorgaan! Groeten Waalcko

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die laatste vis,Rolf.....die laatste vis...wat een knaller... Gebouwd om te rossen..

    Wat een vissen zeg! Gefeliciteerd!

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die tweede vis is de zeldzame Vleugelmoerkarper. Als deze opgewonden raakt is hij niet te houden! Wordt daarom meestal in het najaar gevangen. Chapeau dat jij hem al in juni hebt!

    BeantwoordenVerwijderen