Pagina's

dinsdag 1 mei 2012

Nog 8 maanden te gaan!

Met een ietwat brakke kop , een zurig bekje en klamme handen werd ik vanochtend uiteindelijk toch nog wakker. Misschien iets verkeerds gedronken gisteren? Na een aantal douches, wat liters koffie en diverse gezichtsmassages was het tijd om de volgelopen sms-box op te schonen. Een hoop dronken geneuzel maar ook wat interessante berichten. Er bleek gister goed gevangen te zijn! Mmmm, daar moet ik daar maar eens mee gaan doen nietwaar!? En dus laad ik de kleine man in en gaan we vissen. Hoi!
 
 
Andres van het karperblog Linkerflanken is er ook, hij is aan het korsten en heeft al twee schubs weten te strikken. Kleine man en ik gaan verderop aan de gang met het vastloodsysteem, dan kunnen we wat meer herrie maken zeg maar. Het is bizar hoeveel vis er zwemt, ik schat dat er in het kommetje waar wij vissen, zomaar 100 rondzwemmen. Het is een waar festijn van wuivende staarten. Maar een aanbeet volgt niet. Dan hoor ik in de verte Dres brullen en maak hieruit op dat wij naar hem toe moeten gaan. Dat doen we, in ganzenpas. Dres staat te drillen met zijn lange penhengel. Wanneer wij arriveren, geeft hij de hengel aan mijn kereltje! Dat is erg aardig van hem, een fijne goser dus!
 
Prima dril!
 
Helemaal blij met een zelfgedrilde schub!
 
De vis geeft nog een paar keer goed gas en ik sta te genieten. 'Top omhoog! Lijn strak houden! Rustig an!' Wat adviezen die hij in een paar minuten voor z'n oren krijgt maar hij luister goed en weet de vis zelfs uit een plantenbed te krijgen. Topper! Na de release besluiten we te verkassen, hier 'motten' ze onze ballen niet. Wel, verderop ook niet want de piepers blijven stil. Wel zien we een paar keer een karper helemaal uit het water komen, een spectaculair gezicht. 19.00 uur taaien we af, het is bijna bedtijd! Dres bedankt jongen!

2 opmerkingen:

  1. Grote vis voor de kleine man! En die Dres is zo slecht nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker hurr!!! Dat drillen gaat je knul goed af... nog even kun je m op pad sturen met een zak bollies voor het betere voerwerk.

    BeantwoordenVerwijderen