Pagina's

woensdag 9 mei 2012

Eindelijk een man...

Toen ik zo’n 10 jaar gelee voor het eerst een Dé Karperwereld onder ogen kreeg, was ik danig onder de indruk. Wat een enorme vissen, wat een stoere kerels, karpergoden! Inmiddels weet ik beter en betrap ik mijzelf er wel eens op dat ik meewarig mijn hoofd schud als ik weer zo’n idioot vet beest op de cover zie van hét blad. En nu sta ik er zelf op! Niet met een varken, nope! Met iets bijzonders, read on!
 
 
De oplettende lezer las als laatste zin in het verslag van 23 april het volgende:
 
‘O ja, hou deze website in de gaten. Er staat iets te gebeuren! Iets waar je als echte visliefhebber ongetwijfeld heel blij van zal worden!'
 
De oplettende kijker is het wellicht ook opgevallen dat het hoofdlogo van NatVlees sinds een week is aangepast. Welnu, dat komt omdat er iets bijzonders is gevangen. Op zondag 22 april ving ik een vis waar ik zo beduusd van was dat ik bijna mijn hengel uit mijn hand liet vallen. 1x in de twee jaar bel ik een vismaat om een foto te komen maken omdat ik iets bijzonders heb gevangen. Zondag 22 april 2012 belde ik Timon van der Put. Hij kwam en hij maakte foto’s.
 
Deze foto’s mailde ik naar Franklin Broeckx, hoofdredacteur van Dé Karperwereld. Ik ken Franklin nu al een tijdje en het is een bijzonder geschikte peer. Ik schrijf nu, sinds een jaar of twee, voor iedere uitgave van hét blad een kort artikel en mede dankzij Franklin komt dat altijd goed. Enfin, ook Franklin bleek behoorlijk onder de indruk van deze bijzondere vangst. Ondanks dat hij bijna gereed was met de opmaak van Dé Karperwereld 84, besloot hij ‘mijn’ vis op de cover te plaatsen! Ik kreeg precies 14 uur de tijd om een bijpassend verhaal te schrijven. Ik deed er 65 minuten over, gedreven door enthousiasme en pure blijheid knalde de woorden uit mijn vingers.
 
Op 17 mei 2012 komt Dé Karperwereld 84 uit. En sta ik gewoon op de cover. Eindelijk een man geworden. Zonder dollen, ik ben apetrots en begin nog steeds te grijnzen als ik de foto’s zie. In overleg met Franklin mag ik hier een glimpsje van de vis laten zien…
 
 
Het wordt een mooie zomer...

19 opmerkingen:

  1. Ben super benieuwd man.
    En het is top dat je op de cover mag met een mooie/bijzondere vangst.
    gefeliciteerd !

    MVG Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je mannelijkheid! Kan me goed voorstellen dat je trots bent. Ben trouwens erg benieuwd naar de vis!

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klatser hahahah als de abo's nu maar niet massaal opgezegd worden :) hahahah kijk er naar uit ouwe

    Gerard van Ewijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Sander: Ja, da's zeker top. Damn vet welteverstaan!
    @Koen: Bizar ding Koen, en dat op de boezem, dat maakt het allemaal nog veel mooier :))
    @Gerard: Dat is dan maar zo, jiehaaaa!
    @Tsak: Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is goooeeed!
    Ooit wel eens iemand denkbeelding door de telefoon de Horlepiep zien dansen? Nou, ik wel toen ik Rolf aan de lijn had. Het bewuste gesprek belichaamde alles wat onze hobby om draait. (ik weet niet of een gesprek iets kan belichamen, maar dit gesprek kon dat wat mij betreft wel)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dacht altijd dat vissers van die onverstoorbare kerels waren die zich door niets of niemand van de wijs lieten brengen maar nu begin ik te begrijpen dat de emotie vlak onder het oppervlak dobbert en dat, eenmaal aangeslagen, de horlepiep heel goed door de telefoon gedanst kan worden. Gefeliciteerd man, ik ga de Karperwereld zeker kopen !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben razend benieuwd naar je verhaal en de cover natuurlijk! Binnenkort een sprintje naar de boekwinkel.
    Gr, Dres

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Boudewijn: De Horlepiep, de Salsa en ik stond zelfs te moonwalken hoorde ik later van Timon :))
    @Seb: Leuk man, ik krijg er een paar extra, kom maar eentje halen :)
    @Dres: Glij niet uit! Wanneer ga jij dat varken van je op Linkerflanken zetten? Ik ben benieuwd man! Voor de anderen hier: http://linkerflanken.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer dat de KW pas binnenkomt als ik op vakantie ben, ben zeer nieuwsgierig wat voor moois er tussen die oude fietsen vandaan is geplukt..
    zet je deze ook op je blog? dan kan ik nog even kijken waar al die ophef vandaan komt..

    Groeten,
    Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Rolf, sterker nog... Het staat op film ouwe ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Rick: Ben jij Rick van W? Karpercommissie-mattie zeg maar? If so dan mail ik je wel een klein fotootje, dan weet je waar het over gaat....
    @Timon: SSSSSSSSSSSSSSSST, is geheim :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. nee niet Rick van w....iemand anders dus, maar je mag best een foto sturen..

    hint; ik heb je partikeltonnnetje nog..

    groeten,
    Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aha! Rick K. dus :) Je hebt mail!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat varken is inmiddels gevangen. Wel leuk om effe te teasen.Ik ben alleen niet voor Oranje deze zomer. Ik ga voor de Fransozen. Verlag volgt later, hehe... By the way; echt een natte droom die vis van jouw. Nee, ik druppel nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er mooi uit! Ben benieuwd, ga de KW84 iig kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hee rolf mooie vis man heeeeeeeeeele mooie vis. hoe bedoel je een goude pik hebben van harte man!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! groeten fons.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Horlepieeeppppppppp!!!!!!! Hahahaaa

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gaaf Rolf!

    Ik zal de karperwereld wel langs zien komen in de winkel!
    Ben benieuwd!

    grtz Hylke

    BeantwoordenVerwijderen