Pagina's

zondag 18 maart 2012

De Vis5daagse - dag 4

Na een week vol spannende karperavonturen waarbij de lat hoog werd gelegd en de hunkering naar avontuur vervuld werd, was het hedenmorgen tijd voor de Lijkengang. Het werd een bizarre sessie met een 100% score en een reeks aan prachtige vissen.


De Lijkengang vervult al sinds de eerste week van januari een belangrijk ijkpunt in mijn visserij. Minimaal iedere zondagochtend gaan Ole en ik een paar uurtjes rommelen. De allereerste sessie op 8 januari was echt fantastisch, hierover kan je in Dé Karperwereld 83 een artikel lezen. ‘Uit het niets’ vingen we zomaar vier vissen waaronder twee twintigers, wat een feest was dat! Tot vanochtend stond de score op 11 schubs, waarvan een 23-ponder de grootste was. Het gewicht is niet het allerbelangrijkste, de vissen zijn zo bloedje-mooi! Maar goed, als we eerlijk zijn vangen we simpelweg liever een mooie twintiger dan een mooie vis van 15 pond. Als we toch mogen kiezen!

Wat er vandaag gebeurde, was zowat een kopie van 8 januari. Met dien verstande dat er ook zomaar twee spiegels werden geklatst, de eerste van het jaar. Niet zo maar spiegels. Neen, rijenkarpers. En wat een gave vissen zeg, echt niet normaal. Naast die twee vissen vonden ook nog drie schubs het net, twee kleintjes en een lang loeder van net 10 kg. Vandaag had Ole de gouwe piemel want hij ving beide rijen alsmede de twintiger schub. En dit, beste vrinden, allemaal in een tijdspanne van 1 uur en 50 minuten. Geniet even mee…

Wat een begin! Wat een vis!


Ik mag ook even drillen...


Lange boezemschub, alweer zo'n gave vis!


Mijn bijnaam voor vandaag: 'De Haringpakker'...


Nog maar een rijtje! Gekkenhuis...

Na die kleine twee uur van hard vissen en zacht drillen, valt het stil. We blijven nog 4 uur zitten en regenen nat. De eerste breamerd van 2012 is het laatste wapenfeit. Maar het is goed zo, hier kan ik wel weer een weekje op teren. We voeren vrolijk verder, iedere dag een beetje. Ik ben benieuwd wanneer er een collegakarpervisser al dit succes niet langer meer aan kan zien en even komt afromen. Of roept deze plek respect op en kunnen wij gewoon ons (Lijken-)gangetje blijven gaan? We zullen zien!

18 opmerkingen:

  1. Wat moet ik hier nou op zeggen Rolf? Respect! Is dat een goed woord? Of ongelofelijk? Of gefeliciteerd? Ik weet het even niet hoor ;)

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tering Jantje !
    Wat een vissen zegggggggg !
    Ben toch benieuwd of het geen skp-ers zijn ??? mischien een uitzetting uit muiden ???
    Super sessie dacht ik zo, en sorry voor mijn taalgebruik !
    Word weer eens tijd om je te gaan stalken Rolf ghe ghe.
    Well done en blijf ze vangen.

    MVG Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hela! Mooi verslag vriendje... Ik heb genoten! Ben nog aan het bijkomen....
    Volgende dikke is weer voor jou! Ik voer morgenochtend wel even, doe jij de avond? Topper!

    Ciao!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hell Yeah !! Who's the daddy ! Ole mag dan de gouden piemel hebben, die pikkies van jou lust ik ook wel ! Lang leve de Lijkengang !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Koen: Haha, maakt niet uit man, leuk dat je reageert!
    @Sander: Niet stalken hoor, daar word ik depri van! Ik vang ook alleen maar daar vis, de rest is best wel lastig. Maar de goede tijden komen er weer aan. Volgens mijn logboeken van de afgelopen 10 jaar is half april het moment dat het grote slachten weer begint.
    @Ole: JA! Ik begrijp dat je genoten hebt flikker! Voeren gaat door! Nog allebei een echte dikke en dan kunnen we weer ergens anders heen...
    @Seb: Ole is the daddy! En blijf van m'n pikkie af! Het is al niezo veel en die grote, eelterige handen van jou maken van alles stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Eenieder: Zojuist bericht van Joris gehad. Die laatste rijen is in 2001 uitgezet in het Beatrixpark. Joris heeft 'm in 2008 teruggevangen op 7000 gram, deze keer was-ie 8100 gram. Een trage groeier dus. Die andere, die hele mooi dus, moet nog worden gevonden. Als er duidelijkheid is dan hoor je dat hier natuurlijk. Tot zover.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjonge jonge, wat een feest. Fellies met de vangsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Morrie mannen,
    wat een mooie vissen zeg! "Punt"gave bekkies. Een genot om naar te kijken!

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Well done boys!!,en super verdiend. Jullie hebben er tenslotte toch ook maar even elke dag voor gevoerd en en nu jullie verdiende loon na werken gekregen! Die eerste rijen van Ollie komt mij bekend voor. Ik zal ook nog ff spitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Twee rijen, toe maar, jullie zullen die wel verdiend hebben! Overigens die grote schub is ook echt bruut! En ja, jouw vissen waren ook best wel bruut hoor Rolf ;) Maar wat is 'jouw' als je samen vist en ze samen vangt?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hele gave karpers die rijen! Lekker geharkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Had van het weekend niet gekeken maar vandaag weer lekker veel leesvoer.
    Wat een mooie vissen weer. Die eerste spieg is echt mooi! Vooral die twee 'verdwaalde' schubjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Tsak: We waren ook echt blij, dit hadden we niet eens durven hopen!
    @Dale: En in het echt nog mooier! Hoewel die eerste rijen wel erg mooi uitkomt...
    @Andres: Ja die eerste rijen moet haast wel te herkennen zijn, ben benieuwd!
    @Boudewijn: Zo is het ook, het is eerlijk verdeeld over alle sessies gezien, iedereen happy!
    @Hylke: Eens kijken of we nog even door kunnen harken. Lijkt me wel!
    @Dennis: Niet gekeken??? Wat is dat nou? Had speciaal voor jou ge-update! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een top sessie zeg!
    Kan ook lichtelijk mee praten heb net ook een brute sessie achter de rug, maar wel in een iets groter tijdsduur haha.
    2uur?! Zal je wel aardig verzuurde armen krijgen pfff.

    Groeten Jordy.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beste Vangers,

    Van harte gefeliciteerd met deze vangsten, vooral die eerste rijen is echtwonderschoon.
    niets ten nadele van de anderen maar er kan er maar een de mooiste zijn..

    Groeten,
    Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke vissen.... het kan gelukkig nog steeds, overdag, in Nederland en in een paar uurtjes. Gefeliciteerd.
    Mvg Erwin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. is dat die plek waar ole, jij (rolf) en ik zijn geweest?
    waar ik die drie shadjes heb verspeeld, een voetbal heb gevonden, en een rol tapijt uit het water gesleept heb? *Echt gebeurd*

    mvg
    grizzle

    BeantwoordenVerwijderen