Pagina's

donderdag 15 maart 2012

De Vis5daagse - dag 1

De eerste dag zit er op! Van 10.30 uur tot 16.00 uur zat ik in het water in een geleend waadpak met te kleine laarzen. Of mijn voeten waren te groot, dat kan natuurlijk ook. Er was vis aanwezig maar ik bleek niet kundig genoeg om deze te vangen. Wel een bruine harses. Dit was het verhaal in het kort, voor een fotootje en wat meer tekst kan je door vlezen.


Tering! Ik heb pijn in mijn grote teennagels! Alsof ze terug de nagelriem worden ingedrukt, niet echt een ‘jopper’ gevoel kan ik je vertellen. Ik kon kiezen tussen mijn eigen trilaminaat waadpak met losse waadschoenen of het neopreen waadpak van Boudewijn. Ik koos voor het laatste omdat neopreen nu eenmaal warmer is. Wel, ik dacht dat ik het koud zou hebben maar niets is minder waar gebleken. Kelere Jantje! Wat was het warm vandaag. Toen ik terugtufte naar huis vertelde de thermometer in mijn auto dat het 18 graden was maar in de zon was wel een stukkie heter.

Echt verveeld heb ik me niet. Eerst kwam Andres langs (met hengels), toen Boudewijn (met boot) en als klap op de vuurpijl was daar ook Sander (met hengels). Een vrolijk gezelschap. Even een uurtje bomen over de verborgen geheimen van het water, altijd leuk. Boudewijn tipte me nog even waar hij een koppeltje karpers had zien rondhangen maar het mocht niet baten.

In het water, foto Boudewijn

Morgen weer een nieuwe kans op een heel ander slootje. En ook deze keer zit ik in het water. Ik trek toch maar mij eigen ‘koude’ waadpak aan want die tenen voelen niet fijn. O ja, ik ga samen met Andres. Dat dat even duidelijk is. Mocht er wat gebeuren zal ik live updaten. Dat doe ik dan in een reactie op dit topic. Tot morgen!

6 opmerkingen:

  1. Toch lekker er uit geweest. Ik kijk uit naar de volgende 4 dagen! Succes!

    Grtz Hylke

    Ps. Mooie foto die laatste!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Hylke! Leuk dat je meeleest. Hoe is het daar in het barre noorden? Nog wat meters geklatst? Voor jouw info, 29 maart aanstaande ga ik samen met Pim (een soort van aangetrouwde kwartneef en een fanatieke roofvisser) een hele dag een laatste poging doen om een zooitje maagdelijke meters te klatsen. Dat boeit je vast meer dan dat hele karpergeneuzel :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 11 uur, alles in. Het is werkelijk een paradijs hier. Alleen de zon ontbreekt maar dat overleven we wel. Kom maar vissie, kom maarrrrrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dus lekker op zijn gemakkie vandaag? Dacht het niet! Zullen we een poeltje doen?
    Ik zeg 12:01 de eerste en om het af te maken op de kop af 20,5 pond ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Update: ik heb net 800 meter lopen waden. Het is allemaal zeer hoopgevend.... Voor april, niet voor nu. Het is allemaal net effe te ondiep. Straks trekken ze er wel op en dan zijn ze het haasje. Dus hebben we besloten te verkassen. Naar een plek waar we vorig in maart vrij simpel wat spiegs wisten te vangen. Tot straks dus maar.......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, inmiddels voor de 2e keer verkast. Twee stekelbaarsjes gevangen met het net, niet geblankt dus. Nog een uurtje genieten van de zon...

    BeantwoordenVerwijderen