Pagina's

vrijdag 8 maart 2013

Waar zijn ze?

Vandaag was het de laatste ‘knappe’ dag voordat de winter voor de zevende keer zijn intrede zal doen in drie maanden tijd. Een uitgelezen kans om een prettig dagje in de natuur te vertoeven met een bosje hengels. Zo geschiedde…


Ik heb twee plekken op het oog. Levert de eerste niets op na vier uur vissen dan verkas ik naar de tweede plek, een kilometer verderop. De eerste plek is echt mooi. Ik zit in het kreupelhout en tuur over het wijde water. Het nadeel hier is dat ik het water in moet als ik per ongeluk een vis haak. En dus zit ik lekker te rotten in mijn waadpak en eet broodjes. Tegen elf uur breekt de zon dunnetjes door. Dat heeft direct effect op mijn slaapspier en ik tuk een hazenslaapje. Het is en het blijft stil. Verkassen maar.

Om 13.00 lig ik weer in. Deze keer zit ik vol op het windje. Maar de zon schijnt inmiddels wat harder en ik zet de shelter nooit op. Ik weet zeker dat alle drie mijn rigs goed liggen en ik heb een torenhoog vertrouwen. Op dit water wordt eigenlijk nooit in de winter op karper gevist, eenvoudigweg omdat er bijna nooit iets wordt gevangen. De plek waar ik nu zit heeft zich echter ooit eens bewezen. Hopelijk hangt de vis er nu ook rond en hebben ze trek in een lekker hapje.

Ik plaats op FaceBook een berichtje, iets van ‘Het grote water is mij vandaag niet goed gezind, wat te doen?’ Instant advies volgt! ‘Ga naar klein water!’ Ja! Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken! Maar ja, als je een paar keer de prom-queen heb mogen ballen dan steek je dat ding toch ook niet in de dork van de klas? Ik ben klaar met klein water, ik vind het niet leuk meer. ‘Het water is koud man! Logisch dat je niks vangt!’ Okee, dat klopt, maar ik vis op groot water. Water dat beweegt. Ik vis ondiep, op plekken waar de vis als eerste in actie komt als er een zonnetje doorbreekt. Ik klaag niet, ik wil gewoon een vis! Wat is daar nu moeilijk aan te begrijpen?

Enfin, net als ik heb besloten op te ruimen, arriveert de familie Tokkie. Vier kinderen en twee vrouwen. De kinderen gillen en schreeuwen. Dat mag, dat hoort bij kinderen. Maar waarom hier? Twintig meter van mij vandaan? Terwijl er 1000 meter links en 1000 meter rechts prima plekken zijn om de aso uit te hangen. Ken je dat tv-programma? Waarbij een familie auto’s terughaalt bij wanbetalers, Amerikaanse shit. Die vrouw, die Puerto-Ricaanse vrouw met die vette armen en dat slecht geblondeerde haar? Ken je die? Wel, daar heb ik er twee van naast me staan.

Pais en vree...
Het wordt nog erger. De vader arriveert. Type lamlul. Hij heeft een hond. Een ontplofte pitbull. Zo’n apparaat van 80+ kg dat na drie jaar als z’n gewrichten breekt en voortijdig in slaap genast wordt. Ik sta helemaal strak. Als dat beest naar me toekomt dan zijn de rapen gaar. Dat moet ik echt niet hebben. Na een half uur vetrekken ze plotseling. Een berg vuil achterlatend, niet normaal meer. Stelletje varkens! Oink…

Ik pak de boel in, het was een prachtige dag en ik heb een bruine kop. Later de winter maar beginnen!

5 opmerkingen:

  1. gatverdamme, wat heb ik een pleurishekel aan zulke mensen, ik heb altijd een vuilniszak bij om afval meestal van anderen op te ruimen als ik aan het hengelen ben.

    volgende keer gewoon preventief je politiepetje opdoen man!
    wegwezen met hun!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt in ieder geval weer even gezeten, lef gehad om te verkassen en helaas niets gevangen. Ik heb ook niets met respectloos gedrag zoals deze tokkies. Ik snap gewoon niet dat je je zooi niet opruimt. Met het zelfde gemak gooi je het in de ... Juist afvalbak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me helemaal opvreten met zulke lui. Volgende keer je spinhengel weer meenemen met 30 gram lood en keilen maar :) Jammer dat je niets gevangen heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waarom wordt daar nou geen afschotvergunning voor afgegeven in het kader van wildbeheer....
    zootje wilde zwijnen.
    en dan laten ze ook nog een kuub vuil achter...
    wat loopt er toch een vullis los op straat!
    maar je hebt wel gevist en een bruine bats gekregen dus niet teveel seiken.

    groet,Patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Sergei: Ik heb net wat besteld bij www.kalashnikovRus.ru
    @Pendingen: De hele plek was sowieso één grote klerezooi, heb wel 100 blikkies geteld. Ga het ooit opruimen, zal ik er een foto van maken...
    @Bjorn: Wel gevangen hoor! Rare blikken!
    @Patrick: Mijn 'bats' is alweer bleek. O, wat ben ik toe aan de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen