Pagina's

woensdag 6 maart 2013

Niks ingewikkelds aan!

Ik heb een nieuw plekje op het oog. Een karperplekje. Om er achter te komen of er vervelende rotzooi op de bodem ligt, ga ik vanochtend ter plaatse met een peilhengeltje. Gewoon een spinstokkie en een brokkie lood van 30 gram, niks ingewikkelds aan!


Tja, ik redeneer dat als ik dan toch helemaal met een hengel moet gaan lopen slepen, dat ik dan maar net zo goed even een stukkie kunstaas in de rondte kan zwiepen. De bodem van de plek is vreemd genoeg redelijk schoon. Een verzonken fiets kan ik zo zien liggen, voor de rest is het niet veel bijzonders. Een handje Crushies gaat te water. Even naar een ander plekje om wat te werpen.

Ik haak daar alras een mooie maatse snoekbaars, lekker in het vet. Het lijkt wel of ik steeds beter ga vangen als ik niet ga vissen! Voeren en peilen levert meer op dan gewoon vissen! Ik klaag niet, mijn jatten zijn weer vies en ik kan weer een mooie vis online zetten. Hatsee!

66cm snoekbaars (sorry van het huis...)

7 opmerkingen:

  1. Hatsikideeee! Mooie! Niet vissen en toch vangen! Jij vuile gluiperd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou gewoon 100% gaan peilen en voeren. Kun je altijd nog in de overige 10 % gaan vissen ;)Mooie vis!

    Gr. Koen.

    PS. Sorry? Wat heb je met het huis gedaan dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie vis, en het huis??? zolang het maar niet de lokale chinees is toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jippiekayee MTF, ff pielen en gewoon een stek uitgedokterd met een lekker bonusvissie ;)

    (Sorry voor het taalgebruik, kon het niet laten... heb Die Hard de zoveelste gekeken =p )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Koen: Ergh, dat huis staat ergens in Canada, even voor iets herkenbaars 'geplakt'... :)
    @Sergei: Haha, niemand die het ziet! Dan is het goed gelukt!
    @Tsak: :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker hoor, en dat gewoon in je achtertuin :)

    BeantwoordenVerwijderen