Pagina's

vrijdag 21 september 2012

Echt wel!

Van wat ik om mij heen hoor en zie, is de karpervisserij een beetje taai momenteel. Er wordt wel gevangen maar de aantallen en gewichten waar we zo op hopen zijn ver te zoeken. Zou de snelle daling van de watertemperatuur daar debet aan zijn? Geen idee, wat ik wel weet is dat het grote harken ieder moment kan beginnen.


Ik ben maar weer eens begonnen met voeren op de Lijkengang. Dat is zo dichtbij, dat kost geen enkele moeite. En ik wil wel eens zien wat de herfst te bieden heeft op die plek. Half Amsterdam is inmiddels op de hoogte van die plek, ik heb er bewust nooit een geheim van gemaakt. Dat is aan de ene kant nobel, aan de andere best link. Zeker als er gevoerd wordt. Wel. Ik hoop maar op het fatsoen van medevissers. We zullen zien of ik te naïef ben. Van de week, na een paar dagen voeren vond de eerste sessie plaats, drie uurtjes in de avond, samen met Pim.

Ik ben een nieuw product aan het testen en ben erg benieuwd of het zal aanslaan. Op de Lijkengang zijn er twee echte hotspots, ik gun er eentje aan Pim en confisqueer zelf de andere. Erg lang hoeven we niet te wachten. Ik vang binnen een paar minuten een brasem en Pim mag in de stok hangen na 20 minuten zuivere vistijd. Een klein grachtenboefje is de haas en mag op de plaat. Ik vang nog een hele trits brasems en weer is het Pim’s hengel die een keiharde run oplevert. Gezien de klap op het water, lijkt het me hier om een wat groter exemplaar te handelen. We zullen het nooit weten want na een minuut schiet de haak los. Heel raar want Pim drilde erg rustig en stond niet te sleuren of zo.

Pim redt de eer...
De herfst is aantocht, sommigen zullen beweren dat-ie al gearriveerd is. Whatever, ik onderhoud momenteel vijf stekken waarvan twee met Boudewijn, daarover later meer. Er gaat de komende weken keihard gevist worden dus hou de site in de gaten. Er gaan dingen gebeuren! Echt wel!

6 opmerkingen:

  1. Toch weer vis gevangen en een mooie cliffhanger..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker hoor ' weer een vissie op de mat !!!

    Groeten SK

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bring it on!!!!!!!!!!!!!!!!

    groet,patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zolang er leven in de lijkengang zit is er hoop !
    anders kun je altijd nog gaan magneetvissen, in valkenswaard vingen ze een paar handgranaten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Genoeg leven in de brouwerij en weer kerp op de mat gehad. Jij bent ook wel een ouwe gunnert gewoon één van je hotspots geven ;)

    BeantwoordenVerwijderen