Pagina's

woensdag 8 februari 2012

Zoals het hoort...

Het wordt warmer! Nederland huilt, Friesland is in diepe rouw. Ik juich. Ik gun iedereen z’n lolletje. Voor een week. Dan moest het maar weer eens over zijn. En de weergoden hebben daar respect voor, coole gasten die goden! Vandaag met Andres op pad, ultralight en vol vertrouwen.

Drie wateren die open liggen, we kiezen voor de sloot met de grootste kans op een vis. Dit betekent echter wel dat we een tyfuseind moeten lopen en ook nog eens wat hekken moeten slechten onderweg. Een karretje is geen optie. En dus gaan we terug naar af. Geen banksticks, geen piepers, geen stoel, geen geseik. Alleen een mat, een net, wat voer, een riggie of vier, brokkie lood, unstertje, cameraatje, koffie, brood en peuken. Pats.

Zweef-ijs...

Het is fantastisch. Ik zit op mijn mat, mijn stokken liggen voor mijn neus op wat takken. Een dodaars is druk aan het jagen en ziet ons gewoon helemaal niet. Duizenden vogels ‘genieten’ van het laatste beetje open water. We zien de mafste gevederde vrienden, het lijkt wel een verenfuif! In de verte lijkt er een vos over de ijsvlakte te lopen. We noemen ‘m Arie.

Andres in actie...

Natuurlijk gebeurt er niets, maar we gaan door. Tot de laatste snik. Als ik later door de stad fiets met mijn hengels in mijn hand, zie ik overal mensen schaatsen op de grachten. Zij hebben lol. Da’s mooi, geniet er nog maar even van want straks is het over en is het water gewoon weer van ons. Zoals het hoort.

Freestylen...

4 opmerkingen:

  1. Donders, dat freestylen ziet er best kickuh uit. Eigenlijk zou je dat gewoon vaker moeten doen ook gewoon als alles weer open ligt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en nou opsoute met dat klote ijs en wel heul snel
    patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Tsak: Hahaha, nee ik ga gewoon weer weken in een tentje aan de Sloterplas liggen zoals ik al jaren doe :))))
    @Patrick: Wijze woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laatste nieuws. De vissen dreigen met griekse maatregelen, de ijsmeesters moeten collectief de raad van commisarissen van Ajax opvolgen. Geef ijs geen kans !

    BeantwoordenVerwijderen