Pagina's

woensdag 15 februari 2012

Ik heb mijzelf voorgenomen om minimaal twee keer per week te vissen. Hoewel de kansen op een vis niet zo groot zijn, vind ik het gewoon fijn om buiten te zijn. Vandaag terug naar de ‘Concrete Jungle’, alwaar ik, samen met Boudewijn tijdens de start van ons winterproject, een paar prachtige vissen wist te vangen.


Het wordt een feestje. Het water is net ontdooid maar ik heb goede hoop. En het weer is bruut, lekker Nederlands. Grijze luchten worden afgewisseld door spectaculaire ‘zilveren’ vergezichten als eventjes de zon doorbreekt. Het oude geel van het dode riet lijkt dan wel van goud, net als het kurk van mijn mooie Lanes.

De plekken waar eerder de vis vanaf kwam heb ik zo terug gevonden. Een minispod met wat kleine boilies en een handje zachte pellets moet me een handje helpen. Ik vis met drie hengels en verplaats deze om de twee uur. Dat doe ik in totaal drie keer en bevis aldus negen verschillende plekken. Dat het niet mag baten, deert mij niet. Ik lees een boek en voer wat koeten, doe een plasje en maak een soepie. Ik ben gelukkig, hier hoor ik. Gewoon aan de waterkant, geen pretenties, wel hoop. Better luck next time.

Zilver...

6 opmerkingen:

  1. Bekend putje.Jammer dat je niets gevangen hebt.
    Groet
    nico

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie stokken en molens !
    Mooie meer die voor je licht.
    Waar is dit ?

    Groetje,s Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas, geen brandend ledje en geen kromming in de hengel. Volgende keer misschien? Zilver is het zeker wel, dan kom je de dag ook wel door.

    Ciao, Boudewijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi man!
    @ Knust: Als ik het goed zie is het dat meertje bij Scharwoude... Heb ik gister nog 15kg duivenvoer in een wak laten zakken, zondag maar eens vissen. Ga je mee....?

    Latex! Ollie....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie plaatjes weer. Volgende keer goud!
    @ Ole: Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Nico: We gewoon doorgaan luidt het devies, de aanhouder wint...
    @Sander: Ja, die stokken had jij ook..... Eens. Waarom??????????????
    @Boudewijn: Prima daggie ouwe, beter dan thuis of (behoed me) op kantoor zitten...
    @Ollie: Enkhuizen man! Vissies van JW proberen terug te vangen :)
    @Dennis: Juist! Jij begrijpt het :)

    BeantwoordenVerwijderen