Pagina's

woensdag 1 februari 2012

Uitgetukt...


Goedenavond saam op deze heerlijke milde lente avond! De merels in mijn tuin leggen bevroren eitjes, het gras lijkt wel een spijkerbed en het water in de gracht dient over enige dagen als ijsbaan in plaats van potentieel jachtterrein voor gemotiveerde hengelaars. Hoi! Koning Winter is in ’t land! De klojo! Laat die malle lekker aan de ijskappen gaan werken. Enfin…

Ik heb gevist en gevangen. Op zee, op karper, op snoek. Geen megaspectaculaire vangsten maar wel prachtige dagen beleefd. Met Ben en zijn boot op jacht geweest naar viervoeters met dooie haringen. Eén misser en drie gemiste hartslagen. Met Ole en zijn boot diverse Plesmanbruggen belaagd voor een winterkarper. Score nul. Met Boudewijn wat minisessietjes met kunstaas gedaan zonder bar veel resultaat. Toch een karper, wat snoek en twee gullen op de mat.

Vriend Pim kwam even een karpertje 'halen'...

Catering aan de oever...

Veel alleen gevist. Met een hoge inzet, dus groot water met dito vissen. Helaas niet gelukt. Morgen mag ik weer. De pegels hangen aan de steiger en de oostenwind staat vol op mijn plek te beuken. Oei! Wat zullen morgenavond mijn konen gloeien.

Ole laat zijn goede kant zien...

Collega's...

Het was lekker, effe dat wintertukje. Ik ben inmiddels wakker en niet te houden. Ik ga me helemaal het rimram vissen en zal daarbij waarschijnlijk even vaak blanken. Maar ja, van dat geestdodende ‘binnengezit’ word ik niet gelukkig. Geef mij maar een klots water voor de deur en de hoop dat er iets te gebeuren staat dat eigenlijk helemaal niet kan. Tot morgen!

6 opmerkingen:

  1. BAMMM eindelijk.

    IK was bijna naar het politie bureau gegaan !!!
    Om je als vermiste op te geven.
    Maar gelukkig ben je er weer.

    SUCCES Rolf !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen! Lekker geslapen? Klaar voor het grote klotsende water? Tenminste? Klotst het nog wel bij jou? Bij mij kraakt het vooral en is het dus even tijd voor schaatsen. Ben benieuwd of jij nog iets onmogelijks weet te presteren de komende tijd. Succes!

    Gr. Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja daar is hij weer!
    Ik hoop dat je (na al het ijspret) weer een hoop moois gaat vangen en natuurlijk leuke verslagen post!

    Gr Dennis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom terug Rolf,
    Had je al een beetje gemist.
    Geef niet vaak een reactie maar kom toch regelmatig even langs(eem gloepen is drents).

    Groet Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn mijn Drentse vrienden toch trouw!

    @Sander: Ga maar niet naar de juten ouwe, dan kan je meteen blijven...
    @Koen: Helemaal klaar Koen! Laat het grote blanken maar beginnen, het kan me geen moer schelen, ik wil gewoon water zien. Dat hoef ik jou niet uit te leggen. Ik ga gewoon door tot alles dicht ligt, gelukkig gaat het aan deze kant wat trager :)))
    @Dennis: Ik ben anti-ijs! Alhoewel ik schaatsen erg leuk vind. Ik vis door tot het niet meer kan, waarschijnlijk zit ik dus volgende week te karperen op het Noordzeekanaal!
    @Henri: Ouwe gloeperd! De komende 5 maanden kan je weer diverse wekelijkse updates verwachten, dan neem ik weer een time-out. Tot die tijd.... Bam! Klats! Jank! Juich!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Koffie, peuk, nog wat hengelzooi en daar is ie weer, Rolf. Ik wil je nix leren op het gebied van vissen maar ik raad je aan om een pikhouweel of kettingzaag mee te nemen, en kijk uit voor verdwaalde elf stedelingen. Verheug me al op je avonturen.
    ciaOseb.

    BeantwoordenVerwijderen