Pagina's

vrijdag 30 december 2011

2011 - NatVlezig

Tweeduizendenelf was het meest bizarre visjaar van het afgelopen decennium voor mij. Het ging gigantisch goed van start met ijskoude karpers in januari en vreselijk grote snoeken op kunstaas. Toen het echt dreigde los te gaan ging ik echter met het gezin voor 3 maanden naar Bonaire. Bepaald niet vervelend maar ik ‘miste’ daardoor wel de grote oogstmaanden…


Toen ik in augustus weer terug was, vond ik het moeilijk om mijn draai weer te vinden. Gelukkig stond het winterproject er alweer aan te komen en dus begon ik mij een beetje te verdiepen in dat water. Met Boudewijn als nieuwe vismaat beleefde ik een paar fantastische maanden en ving dito vissen. Totdat de krabben roet in het eten gooiden. Sindsdien is het freewheelen geblazen. Leuk voor effies maar ik hunker wel weer naar een doel, een project.

Hieronder een overzichtje van wat leuke vissen die ik dit jaar tegenkwam.

De eerste twintiger van het jaar...

Ole met de mooiste spieg die ik ooit heb gezien...

Killer...

Veel mooier worden ze niet...

Mijn zwaarste ooit (over deze vis komt een artikel in een visblad)...

Middenin Amsterdam, in de gracht...

Prachtig bijna-rijtje...

Tijdens een afvissing kwam dit ding boven...

Grootwaterbuffel, mijn droom...

De eerste twintigplusser tijdens de start van het winterproject...

Direct gevolgd door een varken...

Nog eentje voor de zwijnenstal...

Prachtige metervis...

Drie maanden in de tropen. Natuurlijk werd er ook gehengeld!


Tot zover deze fotobloemlezing.

Dit jaar ben ik weer begonnen met bloggen zoals je wellicht is opgevallen. Ik doe het met veel plezier en ga daar in 2012 dus ook gewoon weer mee door. Het Peuteraar-tempo van updaten ga ik niet meer halen, ik ga liever vissen! En vissen zal ik in 2012! Meer dan ooit. Potjandosie!

Vanaf deze kant wens ik eenieder een vet 2012 en dito vissen. Geniet!

7 opmerkingen:

  1. Uiteraard ook het beste en heel wat mooie, dikke vissen toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb net met de vis gesproken, 2012 wordt het natste vlees jaar. Veel geluk, plezier en vette klatsen gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natvlezers, een vissig en zorgeloos 2012!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aan de foto's te zien, was 2011 gewoonweg succesvol te noemen. Hopelijk gaat 2012 ook een lekker natvlezig jaar worden.

    De beste wensen voor eenieder die dit leest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He Rolf,

    Een prachtig overzicht, wat een brute vissen zitten er tussen zeg !
    Ik wens je een ontzettend goed 2012 toe, dat er maar veel langs de waterkant genoten mag worden.

    Gr Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rolf,
    De beste wensen voor 2012 dat er maar flink 'geklatst' mag worden.
    Gr,Frank.

    ps,een allejezus mooie spiegel zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Rolf,

    Beetje late reactie op dit verslag, maar het was mij inderdaad opgevallen dat je weer begonnen bent met bloggen ;)

    Je laat hier toch wel eventjes een rijtje prachtige vissen zien, pfff. Ik heb mijn petje maar even voor je afgedaan. Je zwaarste snoek ooit... wat een machtig beest!!

    Ik wens je veel succes, plezier en geluk in 2012.

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen