Pagina's

maandag 19 december 2011

RIP...

De afgelopen tijd heb ik lekker weten te blanken. Zowel op snoek als op karper welteverstaan. Nu had ik wel een vis kunnen vangen als ik echt gewild had, enige arrogantie kan mij niet ontzegd worden, edoch ga ik liever voor nieuwe uitdagingen. Alleen leveren die laatstelijk zo bar weinig op. Je komt echter wel het één en ander tegen. Ook nare dingen. Lees mee…


Na weer eens een lange visloze dag op LdV, alwaar de krabbenplaag drastisch afgenomen lijkt, was het weer eens tijd voor een dagje zoeken. Zoeken naar nieuwe watertjes waar de komende tijd misschien een verrassing vandaan geplukt kan worden. Uiteraard in het gezelschap van de baitcaster, wat grof kunstaas-geschut en Boudewijn.

Tijdens de lange rit deden we diverse vaarten, poelen, vijvers, kanalen en meren aan. Meestal om alleen even te kijken, even te ruiken aan het water, het gevoel te peilen. Bij een paar werd er wat gecast, links en rechts. Zonder succes. Een prachtig poeltje aan de rand van de stad zag er bij nader inzien toch wel erg treurig uit. Het watertje lag bezaaid met dode karpers tot een pondje of 15. Nu al! Toch maar wat foto’s gemaakt voor het nageslacht…

Dode schubs...

Nog meer...

De enige spiegel...

Treurig. Wat de oorzaak kan zijn, is ons niet duidelijk. Wellicht een overgelopen riool? Enfin.

De afgelopen week ben ik zo goed als computerloos geweest in verband met een vastgelopen HDD direct gevolgd door een ontplofte voeding. Nu lijkt alles weer te werken en dus kan ik weer wat vaker gaan uppen. Take care en tot snel!

5 opmerkingen:

  1. We houden de moed erin ouwe! We lopen, we rijden, we kloten en opeens... hangt ie! Een dezer dagen misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed nieuws en slecht nieuws dus. Ben blij dat je weer vaker kan uppen, maar akelig gezicht die dode karpers :(

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je weer gaat uppen, heb het gemist.
    Wel jammer van al die dode karpers.

    Gr Dennis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een opluchting, enkel een ontplofte computer, ik dacht al dat je je winterslaap was begonnen. Geduld jongens, de kerstvis komt er aan, Ho Ho Ho.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik miste je al Rolf.
    Ik blijf vertrouwen hebben want er komt een moment dat .....

    MVG Sander

    BeantwoordenVerwijderen