Pagina's

dinsdag 5 februari 2013

Rare dag... Maar wel leuk!

Het kan verkeren. Dat vissen een raar spelletje is wees de dag van gisteren weer eens uit. Op de planning stond een dagje doodaas-vissen vanuit de boot met Ben. Het jachtgebied? Een kleine rivier met vele mooie haventjes, bruggetjes en andere potentiĆ«le snoekholen. Hoe het verliep? Dat lees je hieronder…


We hebben om 10.30 uur afgesproken bij de trailerhelling. Omdat ik mijn auto gisterenavond aan de gracht heb gezet en het parkeertarief om 9.00 uur weer in gaat, ben ik veels te vroeg op pad. Zo komt het dat ik een uur ‘over’ heb! Wat nu? Ik besluit te gaan vissen, rare jongen die ik ben. Eventjes naar het plekje waar ik zondag met Ran was, half uurtje dobberen en dan wegwezen. Zo gedacht, zo gedaan. Even later gaan twee aasvissen de gracht in. Van Doodaas.nl kregen Boudewijn en ik een doos grote voorns en die ga ik nu eens even testen. Het duurt precies 5 minuten als er een dobber wegplopt. Lekker snel, daar houden we van!

Dat is snel!

Onderwijl heb ik een heel publiek...

Ik word een beetje gek van het bekijks dat ik trek. Een paar mensen staan zelfs te filmen! Best wel brutaal eigenlijk. Ik heb hier verder geen zin in en besluit direct te stoppen. Juist als ik de tweede hengel binnendraai, zie ik een kolk een meter of 50 naar links. Ik was van plan om te kappen maar je moet me natuurlijk niet gaan lopen uitdagen! ‘Plons’, zegt de dobber, het duurt nog korter dan bij de eerste snoek. Een prachtige donkere vis is de haas. Tijd om af te taaien.

Deze keer ziet niemand mij...

Release van de chocolade-snoek...

Bij Ben in de boot is het reuzegezellig. Het vissen met de harde wind maakt het allemaal niet makkelijker. Alleen in de diverse haventjes kunnen we een beetje normaal driften. Maar wat we ook doen en bedenken, de dobbers blijven drijven. Na vier uur windhappen zijn we er wel klaar mee. De volgende keer maar weer gewoon ouderwets trollen. Ook leuk en met Ben staat trollen altijd garant voor een zooitje snoek. Morgenavond karperen.

7 opmerkingen:

  1. peut, peut....wil je me hengel signeren???

    nee dat zou ik ook niet hoeven telkens meekijkers of meefilmers straks ken je alleen nog maar op open water vissen in privacy......maar ja waar zijn anders bellyboats voor bedoeld.

    fishstalkers!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee joh! Is gewoon vervelend, ik doe er alles aan om 'mijn' stekken te beschermen en dan zal zo'n Jan-Doedel, omdat-ie verder zelf geen leven/hobby's heeft, effe een alles onthullend filmpje op YouTube zetten. Dat heb ik al eerder meegemaakt, da's echt kut. Ga eens een jogster fotograferen/filmen... Dat is hetzelfde. Je tast iemands privacy aan door te filmen als die persoon zijn hobby aan het uitoefenen is. Kortom, die gasten lust ik niet! En voor een bellyboat ben ik simpelweg te arm :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rare dag maar weer geslacht !
    Klinkt beter als je het mij vraagt :)

    Peace

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige tekening zeg, die tweede!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zie je ook maar dat een moment van improvisatie je vis oplevert. Ben je de dag in ieder geval goed gestart! Vooral de tweede snoek, wat een is die mooi gekleurd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Peut,

    Ben blij dat je hierover begint! … ik irriteer mij al jaren aan het feit dat mensen alles (!) moeten filmen en fotograferen.

    De hele beleving is weg. Bij concerten, voetbalwedstrijden etc kijkt iedereen alleen nog maar naar zijn eigen schermpje. Die mensen vergeten dat zij dat de hele dag door doen en dus 1000en foto’s op hun telefoontje hebben staan. Denk niet dat ze veel terugkijken. Dat kan ook niet, omdat je dan geen tijd over zou hebben;)

    Toppunt voor mij was de Ajaxhuldiging vorig jaar. AL die jonge kampioenen op het podium stonden alleen maar te filmen en sms-e!

    Even seiken, lekker hoor! Spreek je later

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het wordt allemaal nog veel beter mensen. VEEEEEL beter :)
    @Julian: Mensen die seiken met een 's' schrijven kunnen op mijn onvoorwaardelijke respect rekenen. Ben benieuwd hoe het er dit jaar aan toe gaat mij de huldiging van Ajax! :)))

    BeantwoordenVerwijderen