Pagina's

vrijdag 15 februari 2013

Geen fratsen!

Het lijkt er op dat ik steeds op het verkeerde moment ga karperen! Iedere keer als ik wat gepland heb dan wordt het takkenweer. In dat perspectief spande gisteren de kroon. Koud, knetterharde wind, wat sneeuw maar vooral veel ijzel. En vogels! Stap onder mijn shelter en beleef mijn dagje mee in het volgende verslag…


Volgens de geleerden van de meteorologische diensten gaat het sneeuwen. Vanaf een uur of 10 breekt de pleur uit en wordt de wereld voor de vierde keer in twee maanden wit. Simpelweg gesteld betekent dat ik dus voor die tijd alles gereed moet hebben. Aangekomen op de stek slaat de twijfel direct toe. De wind is hard, idioot hard. Hard en koud maar vooral hard, had ik dat al gezegd? Tegen alle gewoontes in bouw ik eerst mijn shelter op, dat wordt een heel gevecht. De grond is bevroren en een stuk dood hout dient als hamer. Twee haringen gaan krom. Om de boel verder te zekeren, gebruik ik mijn spin-elastieken om de shelter aan wat bomen vast te maken. Een half uur later ligt alles in.

Mijn vertrouwen is laag, was ik nou woensdag maar gegaan! Toen scheen de zon! Maar woensdag kon ik niet. Dit is nu de vierde keer dit jaar dat ik precies begin te hengelen op het moment van een koude-depressie. Slim is anders. Maar ja, wat moet, dat moet! Ik dood de tijd met het schieten van wat plaatjes terwijl mijn spullen langzaam bevriezen.


Doe het maar!


Duikfukkers...


Zonder koffie is het leven minder aangenaam...

Ik spot een dodaars. Wat een stomme naam is dat eigenlijk voor zo'n leuke kleine drijfsijs! Een dodaars is een kleine futensoort. Grappig, spichtig dingetje. Welke zot heeft bedacht om zo´n lieflijk beestje zo een ´vieze´ naam te geven? Ik besluit Darwin uit te hangen en geef de soort een nieuwe naam. Vanaf nu noem ik de dodaars simpelweg 'de Frats'. Veel leuker! Onderwijl begint het te ijzelen. Van sneeuw geen spoor. Het is echt vies koud nu, de masochist in mij geniet met volle teugen!


Een Frats en een koet!


De zooi bevriest!


Zoekplaatje...


IJzeldakje...


Een klomp ijs!

Geheel volgens verwachting blijft het stil. Het inpakken is een heel gevecht, alles is bevroren. Zelfs mijn spoelen zijn klompen ijs, een run had zeker voor grote problemen gezorgd. Weer wat geleerd. Maar toch ben ik tevreden, ik ben gewoon gegaan en het had stiekem toch gekund. Die gedachte is eigenlijk al voldoende voor mij.

6 opmerkingen:

  1. Inderdaad gewoon gaan wanneer je de kans hebt. Het kan alleen maar beter na deze koude sessie. Enne dit keer een ijsklomp, volgende keer een gouwe! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Tsakkie, dat lijkt mij een uitstekend voornemen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bij ons hetzelfde verhaal;
    duurde ruim twee uur voor we op de stek waren.
    gauw installeren op de aangewezen plek om daarna twee uur af te zien.
    na afloop waren de klots stijf bevroren.
    in de auto de kachel op hig om de boel te ontdooien.



    oh ja we wonnen met 2-0 van een stelletje mafkezen uit boekarest....

    hiep hoi

    kleine P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. pffff heb je er dan geen dode voorn aan gedaan?

    nou in ieder grval heb je je fishermans friend wel verdiend want je bent wel gegsan en hebt 'geleden'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie sfeerfoto's! Op het moment dat jij daar zat zat ik ergens een beetje suffig binnen. Had graag met je willen ruilen op dat moment! Maar... aan iedere werkdag komt een einde en ergens achterin mijn auto lag mijn penhengel! Rarara, wat heb ik gedaan? :)

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Rolf
    Bikkel ouwe gewoon vissen ondanks het koude weer.
    Mooie pix btw

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen