Pagina's

woensdag 31 oktober 2012

Hoe dan?

Onlangs gaf ik aan dat ik er de behoefte toe voelde om eens iets over freezers en readies te schrijven. Ik ben het geneuzel beu en ik wil mijn, toch best duidelijke, visie graag delen met de wereld. Deze site biedt daarvoor een te beperkt platform en dus heb ik het laten plaatsen op CarpCrossing, een ‘up and coming’-website voor de karperliefhebber. Check het eens uit en vorm je eigen mening. Reageren mag, dat vind ik zelfs heel leuk als je dat doet maar doe het dan op CarpCrossing. Veel leesplezier!


12 opmerkingen:

  1. Excuus voor de spelfout in het logo, ben nu moe, welterusten! :}}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spelfout opgelost! Nu echt tukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Rolf ,daar ik geen facebook heb reageer ik maar zo.

    Leuk artikel heb je geschreven over je kijk op aas,er zijn maar weinig mensen die zo naar aas kijken omdat zoals je al in je artikel aangeeft, ze opzoek zijn naar de " goudenbal ".Terwijl de goudenbal eigenlijk steeds dezelfde bal is.Weer een mooi artikel uit jouw pen, erg vermakelijk en informatief.
    Mischien dat er weer wat mensen meer over hun voer gaan nadenken en ook hoe ze voeren .



    Groet,

    een zelfdraaier(ook alweer zo een 15 jaar)

    dennis scherjon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vis zelf nooit op karper (echt een snoekvisser) maar je verhalen en projecten volg ik al jaren Rolf. Ook dit artikel leest weer heerlijk weg. Mooi geschreven.

    En nee.. ik heb geen Facebook. :)

    Groet,
    Gert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oef, je hebt flink huisgehouden daar op carpcrossing.nl. Ze kunnen daar maar lastig om je heen denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Dennis: Dank voor je uitgebreide antwoord. Hopelijk heb je gelijk. Mensen moeten stoppen met zeuren en gaan vissen :)
    @Gert: Thanks Gert, zal binnenkort wel weer wat tandenverhaaltjes posten. Moet immers nog efkes m'n jaarlijkse meter klatsen!
    @Tsak: We zullen het beleven Tsakkie. Duidelijk schrijven is moeilijk maar begrijpend lezen is veel lastiger ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geen gelul en toffe foto's bij je artikel. Je zou bijna denken dat je een nuchtere Fries bent ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha! Echt not! Zeker geen Fries en nuchter ben ik nooit! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke verhandeling over freezers en ready mades, hoewel volgens mij freezers per definitie van het woord ook onder ready mades kunnen vallen.

    Wat ik wel mis zijn twee aspecten: buiten de (eventuele kul) argumenten voor keuze op basis van smaak, kleur, geur etc is vertrouwen van de visser ook erg belangrijk, of dit nou op onzin gebaseerd is of niet. Als ik geen vertrouwen in het aas heb vis ik er niet mee, ook niet als er MB op staat of als een ander zich het schompes vangt met die bol.

    Daarnaast zou ik geen mergpijpje of blokje kaas willen eten als dat zonder koeling of vacuum verpakking maanden goedblijft. Het kan nog zo goed onderzocht zijn. Hetzelfde geldt voor boilies. Rode knikkers vol suiker en eiwit die na twee jaar nog steeds niet groen uitslaan vertrouw ik niet. Ik kies dan liever het zekere voor het onzekere en gebruik vers aas. Maar goed, dat is theorie, als je op het ijmeer voert blijft en per 5 kilo inkoopt is een emmer nooit meer dan een paar weken oud.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Ate: Als je het letterlijk neemt wel, echter zijn de termen freezers en readymades een eigen leven gaan leiden. Om het niet nog ingewikkelder te maken hou ik die defenities maar aan...

    Vertrouwen is het allerbelangrijkste ingrediënt in welke visserij dan ook. Dat heeft niet specifiek met het aas te maken. Dat kan overal op slaan. Stek, materiaal, zelfs je vismaat! Om alles te gaan uitdiepen is meer ruimte nodig dan vijf A4-tjes. Dan wordt het een boek! :)

    Dat laatste heeft ook met vertrouwen te maken. André Kuipers leeft trouwens ook nog steeds. Gevoel Ate, that's all that counts bro'!

    BeantwoordenVerwijderen