Pagina's

donderdag 12 januari 2012

Teammember bij MartinSB

Ik had nog een nieuwtje. Daar komt-ie dan. Vanaf 1 januari 2012 ben ik officieel teammember van MartinSB. En daar ben ik blij mee.


Schrijf je af en toe voor een visblaadje dan kan het zo maar gebeuren dat je benaderd wordt door deez’ of geen. Schrijf je wat vaker of zelfs in iedere editie van een gerenommeerd blad dan loopt het storm. Niks geen zelfverheerlijking dit. Gewoon feitelijke waarheid. In november ben ik door diverse ‘boilieboeren’ benaderd om testvisser te worden. Nu vind ik de hele term testvisser een beetje raar. Je mag er als consument vanuit gaan dat de boilies die je koopt reeds uitvoering getest zijn. En toch lees je in de vangstverslagen van diverse testvissers van evenzoveel merken, geweldige vangsten met ballen die al jaren op de markt zijn. Testvissers bestaan maar daar zijn er hooguit 10 van in Nederland.

Ik heb mij altijd ver van de commercie gehouden. Ik had er geen behoefte aan. In de tijd van de Peut had ik anderhalve sponsor. Ondermeer Schwegler, maar meer omdat ik hem mocht en hij mij wat gunde dan dat het om grote bedragen ging. En nu dus toch commercieel, dat is vreemd. Die conclusie kan je trekken maar graag nuanceer ik één en ander.

Teammember van MartinSB. Ken je MartinSB niet? Dan heb je waarschijnlijk de afgelopen 20 jaar in een vegetatieve toestand verkeerd of bent geen visser. Martin is één van de oudste boiliefabrikanten van NL. Gespeend van enige arrogantie brengen de mensen achter MartinSB iedere keer weer bijzondere innovaties op de markt maar vergeten tegelijkertijd nooit waar ze vandaan komen.

Ik heb het productieproces mogen aanschouwen. Zelfs de veelbesproken droogwijze van de balletjes mocht ik zien. Er is een hoop over geluld, sommige personen vonden het zelfs nodig om zonder enige kennis van zaken een ongefundeerde mening te spuien maar ik weet inmiddels beter. Natuurlijk had ik ook mijn bedenkingen. Wat nou speciaal droogtraject? Flikker op! Productie maken, zakkie er omheen en hop, hop, hop naar de klant. Niet dus. De kracht van Martin’s ballen zit ‘m niet alleen in de goede ingrediënten maar zeer zeker ook in het droogproces waardoor de ‘readymades’ iedere dag van de week de concurrentie met zogenaamde freezers aankunnen. Iemand die het tegendeel beweert, is of onkundig of gewoon stomweg afgunstig. Die discussie durf ik wel aan.

Ik draag Martin en kompanen een warm hart toe. Dat deed ik 10 jaar geleden al. Maar toen was ik niemand. En nu klaarblijkelijk wel, door een paar schrijfseltjes. Ik vis en zij geven mij ballen. Ik hou gewoon lekker mijn PeuterFonds-petje op in Dé Karperwereld en laat wellicht af en toe een subtiele hint vallen. Als ik met tijgers vis dan ga ik er ook zeker niet om liegen. En weet je wat? Dat vinden ze bij Martin allemaal prima. Zo zijn ze daar. Toffe gasten die echt wel een centje willen verdienen maar niet ten koste van alles.

Ondertussen harken Ollie en ik wel lekker de gracht leeg met Instant8. Hadden we dat ook met een ander merk gedaan? Geen idee, we vissen met Instant8, dat werkt en dus ben ik blij. Een blije commerciële boiliehoer, maar wel eentje die vangt! Martin bedankt voor het vertrouwen!

7 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen, veel succes als test visser! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rolf maakt helemaal niet uit met welke balletje jij vist, je vangt toch wel !
    Iedergeval gefeliciteerd toch altijd wel leuk !

    MVG

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo rolf,
    je kunt het ook als een stuk waardering zien;hoe je schrijft en hoe jij je opsteld bevalt blijkbaar bij een hoop mensen goed en willen zich daar graag aan spiegelen.
    keep up the good work!
    groet,patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vis, nu jij bij het team zit, uit principe natuurlijk niet meer met die ballen!!! Dat begrijp je…

    Nee, geintje hoor ;) Echt leuk voor je :) Je bent wel goed bezig zeg! Ik kan mij herinneren dat ik ook een periode met MartinSB heb gevist. Beviel me toen goed.

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het gaat je behoorlijk voor de wind Rolfie! Van hoofdredacteur tot testvisser van Martin. En leuke dingen als helpen met spiegeltjes uitzetten, een eigen kweekprojectje. En ondertussen lekker blijven klatsen.

    Mag ook wel na zoveel jaren hard werken annex vissen. Het is je van harte gegund! Heel veel plezier en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Sebastiaan: Dank je!
    @Ole: Jij ook man!
    @Sander: Haha, is niet waar. Als je maar vaak genoeg vist dan vang je uiteindelijk wel wat. Zo simpel is dat...
    @Patrick: Mja... Misschien heb je wel gelijk. Blijft moeilijk om zo te denken. Terwijl ik toch best een arrogante en onbescheiden lul ben! :)
    @Koen: Hehe, Martin is okee, olé olé. Dat vind ik echt, ik ben blij dat jij ook tevree bent met je resultaten uit het verleden. Genoeg geneuzeld! We gaan weer rammen!
    @Tsak: JA! Wat een gedoetjes allemaal. Wel leuk, ben er blij mee en ook stiekem wel een beetje trots op de erkenning.

    BeantwoordenVerwijderen