Pagina's

dinsdag 3 januari 2012

HR - Vissen magazine

Ik heb een nieuwtje. Alweer eentje! En ik heb nog een ander nieuwtje in de pijplijn zitten. Dat verklap ik volgende week ergens.


Vanaf 1 januari ben ik Hoofdredacteur van het verenigingsblad ‘Vissen magazine’ van de AHV, de Amsterdamse Hengelsportvereniging dus. Dit betekent dat ik verantwoordelijk ben voor de inhoud van het blad en het tijdig verzamelen en aanleveren van kopij aan de uitgeverij.

Met een ledenbestand van 14.000 seniorleden en 3.000 juniorleden is ‘Vissen magazine’ het grootste verenigingsblad van Nederland. Dat betekent een enorme uitdaging maar zeer zeker ook een grote eer. Mijn doelstelling is om het blad naar de Amsterdamse visser te brengen, en dat in al zijn facetten. Dus alles moet aan bod komen, niet in ieder blad (daarvoor is de ruimte te beperkt) maar over het jaar beschouwd. Dus geen blad met louter karper, wat een veelgehoorde klacht is, maar ook alle andere onderwaterbroeders dienen aan bod te komen.

Momenteel ben ik druk met plannen en het verzamelen van kopij. Over een week is de deadline al voor de editie die de tweede week februari bij de leden op de mat valt. Ik vind het ontzettend leuk om te doen, alles wat met taal te maken heeft geniet mijn belangstelling. Gaat het dan ook nog eens over vissies, wel, dan word ik echt blij!

Ik ben op zoek naar artikelen over witvis, meerval, baars, roofblei en paling. En dan in Amsterdam uiteraard, da’s essentieel. Een artikel bestaat uit ongeveer 1200 woorden en 3 foto’s. Hier staat ook zeker een financiĆ«le vergoeding tegenover. Binnenkort komt er op de website van de AHV een stukje hierover. Daar zal ik terzijnertijd op deze site over berichten. Kan je niet wachten om iets te schrijven en in te sturen? Dat kan natuurlijk. Mail dan naar rolfbouman@gmail.com (ook voor alle vragen!)

6 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd meneer de hoofdredacteur !
    Veel sukses en plezier gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd Rolf! Een aanwinst voor de AHV en het Vissen Magazine ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Rolf.
    Zoals tsak zei een aanwinst voor het vissen magazine.

    Groet Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van Harte Gevlesiteerd Rolf,
    Inderdaad een eervolle uitdaging met een mooie passende doelstelling. Heel veel succes, maar met jouw bevlogenheid zie ik dat wel goed komen.

    Gr Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd Rolf! Maak er iets moois van!

    Groetjes,

    Sebastiaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rolo als hoofdredacteur, een goede rede om de plastic eens van het blaadje te halen... ;)

    Gr Julian

    BeantwoordenVerwijderen