Pagina's

zondag 8 januari 2012

Bonaire in het koud...

Met Remco Campert gesproken:”Het Leven is Heerrulluk!” Lees voort…


‘Waarom naar Bonaire?’, vroegen veel mensen mij toen ik besloot om samen met de kids en vrouw drie maanden weg te gaan, afgelopen zomer. Mijn antwoord luidde steevast ‘Bonaire is net als Texel, maar dan warm.’ Dan heb je natuurlijk altijd mensen die nooit op Texel zijn geweest en daar geen bal van begrijpen. Ik ben zelf een keer of 40 op Texel geweest en begrijp het maar al te goed. Texel is rielekst, laidback zo je wilt en vooral mooi! Zeker buiten het seizoen. Texel is net Bonaire, maar dan in het koud.

Mijn trots...

Ik hou van het buiten zijn en probeer mijn kids dat bij te brengen. En dus bouwen we een hut. Drie dagen lang, midden in het bos. Ik maak ze wijs dat een hut maken niet mag en waarschijnlijk heb ik nog gelijk ook. En dus is het spannend. Zeker als we de laatste dag soep gaan eten. In het donker! In de hut. Uiteraard dik ik de boel een beetje aan door spookverhalen te vertellen en te verhalen over boze boswachters en wolven.

Soep in de hut...

Vier dagen Texel en je bent weer helemaal het mannetje. Ik kan het iedereen aanbevelen. Gewoon een simpel hok, een spelletje Monopoly, een legpuzzel en s’ochtends warme bolletjes met gesmolten kaas. En in de avond. Tja, een flessie rood natuurlijk en een nootje en een chippie en……..

Straks, het inmiddels zondag, ga ik karperen met Ole in een gracht. Daar zal ik netjes over berichten. Dan nog een nieuwtje later deze week en dan gooi ik tot 1 februari de boel op slot. Daar ben ik ooit eens mee begonnen en dat beviel prima destijds. Maar zo ver is het nog niet.

2 opmerkingen:

  1. Ergens tussen Bonaire en Texel wacht King Offa, en zo te zien zijn jullie er klaar voor. Wat een feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk! Dat is opvoeden! Daar hebben we die opvoedprogramma's van TV niet voor nodig. Echt leuk Rolf!!

    Gr. Koen.

    BeantwoordenVerwijderen