Pagina's

zondag 30 oktober 2011

Koddig...

Iets heel anders deze keer. Vandaag ging ik op vispad met een minimensje. Een koddig kereltje dat al aardig hengelen kan maar nog nooit een karper wist te klatsen. Ik zou dat wel even regelen... Niet dus.


Gevoerd hebben we. Wel één dag. Dat moet dus goed komen. Ik maak me overigens geen zorgen. Nooit heb ik hier geblankt, zonder te voeren minimaal 3 vissen in 5 uur. Grut, maar vis is vis, zeker als je 7 bent. Stel je toch eens voor. Je bent 7. Je hebt de lol van witjes tikken al aardig onder je knietje, hebt zelfs al een paar grachtenpalingen weten te vangen en als klap op de vuurpijl staat je PR snoek op 75cm. En dat met een baitcaster! Jerkend met een hybride! Dan doe je iets goed, hoogste tijd voor een karper dus.

Binnenhalen die handel...

Het klopt bij aankomst allemaal wel. Het water bruist van de vis. Draaiers, slurpers, bellenmakers. Maar nog geen 5 minuten later lijkt het water dood. Dat water staat trouwens erg laag en heeft een raar kleurtje, koffie met teveel melk zeg maar.

Geen plu, wel een jas...

En dus gebeurt er geen moer. We zien geen vis meer en tot overmaat van ramp gaat het motten. En geen plu! Maar die kleine vindt het allemaal prachtig en gaat een spelletje op pappa's 06 doen in zijn warmtejas. Heerlijk dit!

Geen enkel geklaag!

En pappa doet echt zijn best. Kruimelt wat balletjes, wat mini-pelletjes gaan de majem in, het mag allemaal niet baten. Vier uur lang blanken we. En dan gaan we naar huis en richting warme choco en een plak ontbijtkoek. Mijn minimensje valt onderweg in slaap. Thuis vraag ik of hij het leuk vond. Zijn antwoord is duidelijk: "Wanneer gaan we weer?

16 opmerkingen:

  1. kijk helemaal goed

    Wiebrand Dragt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Sander: Thanks gap. Tussen haakjes, ik kan niet op jouw blog reageren. Paar keer geprobeerd. Ik weet ook waarom! Ga effe naar instellingen > reacties en klik ANONIEM aan. Dan kan ik (en vele anderen) ook reageren. Ik had hetzelfde probleem hier, vandaar. :)))

    Rolf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Top dat je terug bent aan het front Rolf. Die kleine komt er wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niets gevangen en toch een fijne middag gehad met z'n tweetjes en daar gaat het toch om !
    Ernst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor, he's back! De site is misschien veranderd, maar de schrijfstijl blijft hetzelfde, erg koddig al zeg ik het zelf. Succes, en je hebt er weer een lezer bij..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig het orakel is weer terug!!

    Ben blij dat je er weer bent. Je hebt er weer een vaste lezer bij.

    Groeten, Joshua

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blblblblub, mooi avontuur jongens!
    'k zie uit naar wat gaat komen...
    ciaOseb.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch dat je er terug bent Rolf.
    Ben alweer volop aan het genieten.
    Groeten uit België, Luc

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kleine boy komt er wel....
    Leuk dat je weer back inn (internet) town bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed dat je er weer bent Rolo, ik had het wel verwacht maar toch duurde het nog lang.
    We gaan het weer volgen..........

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig! Haha, we bennen d'r weer. Tot snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat je een heleboel mensen blij maakt met je terugkomst............,
    WELKOM TERUG PEUTJE.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. letterlijk begonnen met nat vlees, minni droog papa nat.goed getimed dus. Bob

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nu al blij dat ik de tip over deze site kreeg.
    Geweldig.

    Mvg Erwin

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Top verhaal! Waarschijnlijk ook nog gevist bij mij in de buurt aangezien de foto en de kleur van het water;) Jammer dat jullie niks hebben gevangen. Groeten Jordy

    BeantwoordenVerwijderen