Pagina's

vrijdag 19 april 2013

Ze zijn er weer!

Ik voer al een tijdje op de Lijkengang. Maandje of zeven nu. Niet iedere dag hoor! Paar keer in de week een handje. Tot november was het vangen van een karper geen probleem, maar toen sloop de niegus er in. Vier maanden lang geen piep! Ok, ok, ik viste niet vaak en altijd heel kort, maar toch… Van de week keerde het tij!


De Lijkengang heeft een speciaal plekje in mijn vissershart. Het is vlakbij mijn huis en ik doe niet al te moeilijk over de exacte locatie. Vele tientallen visvrienden en viskennissen kennen de plek nu ook wel, maar tot nu toe heeft iedereen het fatsoen weten op te brengen om de plek aan mij te laten. Dat vind ik mooi.

Een paar weken geleden ben ik overgestapt van winteraas naar voorjaarsbollen. De Instant 8 van MartinSB heeft zich al vaak bewezen op de boezem, een romige zoete boilie met een vleugje vis, daar houd ik wel van. En dus voerde ik daar mee. Of eigenlijk moet ik ‘we’ zeggen. De Lijkengang bevoer en bevis ik namelijk samen met Sander. Dat is wel zo prettig. Alleen hengelen op de Lijkengang is gezien de plek niet heel fijn. Niet dat het eng is maar als er onverhoopt gedrilld moet worden is het maar de vraag of mijn tasje er nog wel staat na afloop. En met voeren is het ook fijn, om de beurt gooien we er wat in. Afgelopen woensdag was daar de eerste sessie ‘op het nieuwe’ aas. En eindelijk mocht het net weer eens het water in. Twee keer zelfs!

De avond is zwoel, het publiek dat zich over de brug haast is helemaal klaar voor de zomer. Korte rokjes wapperen en stoere, witte spierballen van jongens in T-shirt worden na vier maanden winter weer eens ‘gelucht’. Het biertje smaakt goed. We vissen met in totaal drie hengels, dat is meer dan genoeg hier. Na een uur begin ik weer te twijfelen. Waarom gebeurt er niks? Waar zijn die fukkers? En dan staat Sander opeens te drillen!

Toffe grachtenkerp voor Sander!


Laat die Instant 8 maar 'stromen'...

Een dik uur later is het mijn beurt. Ook voor mij een schub die de mat onderkakt met resten Instant 8. De vissen zijn er weer! Om het te vieren scoren we een sixpack bij de avondwinkel en draaien die de nek om. Amsterdamse grachtenkarpers! Mooier wordt het niet!

Ze zijn er weer!

9 opmerkingen:

  1. Bats ! Er wordt weer gevangen, of het nou op een joekeloeres van een water is waar je amper kunt komen zonder een waadpak....of om de hoek in Mokum, de gang zit er weer in! Lekker lekker !

    Mooie gave skuppert Sander !

    Gr Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proost jongens, jullie verdienen het !)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Peter: De gang zit er in! De Lijkengang! :)
    @Seb: Thanks ouwe hippie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof en lekker! Pats! 1, pats! 2 en dat na een leegte van een paar maanden. Boezembeer & co komme ook! Sure!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Dres: Leegte na Lombardijen man! :))) Laat die dikke fukkers maar komen! Jiehaa!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je kudde is weer terug!!!

    lekker hoor en nou opdrijven die schubbejakken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat voelde toch echt goed zeg na al die koude blanks !!!
    Toppp

    Ik zeg ( I8 ) rulezzz
    Groet Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om al de verhalen weer te mogen lezen van de avonturen. Mooie bakken allemaal. Altijd fijn dat het voeren iets oplevert, het is niet altijd een garantie jammer genoegd. Gr. Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kop is er van af op de L'gang! Mooi mannen, laat het dikke klatsfestijn maar beginnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen