Pagina's

zondag 16 december 2012

Zo simpel...

Het loopt voor geen meter. Het wordt een beetje frustrerend zelfs. Maar ondanks alle blanks, blijf ik hoop houden. Omdat ik weet dat het kan. Het kan, alleen nu even niet.


De Lijkengang heeft mij enorm veel mooie vissen opgeleverd. Voornamelijk tijdens de koude periodes, maar ook in de lente, de zomer en de herfst. Hoe lekker is het dan om een klomp goud te sleuren terwijl de rest van Nederland de karperstokken al lang aan de wilgen heeft gehangen? Zich beperkt tot het belagen van snoeken, gewoon omdat het kan. Of beter gesteld: omdat het carbon dan nog in ieder geval met enige regelmaat krom staat. Karperen in de winter, en het is koud zat nu om het winter te noemen, is en blijft lastig. Maar als het lukt wel gruwelijk tof! Dat is dan meteen de reden waarom ik gewoon stug door ga.

Iemand 'voert' met fietsen?

Ik voer iedere dag. Sinds augustus voer ik iedere dag. Momenteel voer ik echt weinig. Een paar honderd gram, meer niet. Zo lang ik geen bevestiging heb dat er vis op de plek zit is dat genoeg. Natuurlijk heb ik al lang geprobeerd om iets te forceren door meer te voeren, maar dat hielp niet. Ik voer stug door, het tij zal keren!

En nog maar eentje...

Zondag 28 oktober was de laatste keer dat de swinger omhoog knalde. Dat is dus 7 (!!!) weken geleden! Daarna geen piep meer. En ik vis iedere zondag op de Lijkengang en soms ook nog een avondje. Best treurig dus, die statistieken. Maar ik huil niet, ik word alleen maar vastberadener. Er moet en zal een vis uit komen! Ik zet in op 10 pond maar acht is ook goed. Ondertussen knal ik er wel wat snoekies uit, da’s een stuk makkelijker nu, maar de voldoening van een vis die niet kan, die mis ik. Zo simpel is het.

De Lijkengang in betere tijden...

5 opmerkingen:

  1. Vanaf Oktober geen karper meer kunnen vangen bij de lijkengang ??? dat is foute boel man :)
    Word het niet eens tijd dat je een boilie aan je hair hangt ???

    Succes alvast voor de volgende sessie ouwe blanker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volhardendheid is een mooie eigenschap of is het eigenwijsheid??

    Bah het is allemaal visserslatijn voor me.

    Ik zeg hou vol en zet hem op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je weet me te vinden als je nog wat gezelschap van een hollanees wil. Zetten we de volgende keer alle 4 in op kerp

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Sander: Mmmm, goed idee! Thanks!
    @Sergei: Maakt niet uit wat het is, zolang het net maar nat wordt... :)
    @Tsak: Nog een laatste grachtenkerp dit jaar, da's alles wat ik vraag...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uw gebeden zullen verhoord worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen