Pagina's

zaterdag 21 juli 2012

Salut!

Zondagochtend ga ik. Ik heb er enorm veel zin in. Heerlijk chillen op mijn eigen eilandje, slapen in een oude watermolen, een riviertje van een halve meter diep en tjokvol dikke kopvoorns. En een dammetje! Achter dat dammetje staat 2 meter water en daar zwemmen karpertjes. Ik ben er eerder geweest. Mijn Frankrijk-PR is 15 pond! Dit jaar wil ik dat verbreken!


Het leven is goed. Ik ben waarschijnlijk de enige Frankrijkganger die in Holland een beter PR heeft dan in het land van meneer Bonaparte. En dat voelt goed. Ik ben al eens eerder geweest op de plek waar ik nu weer heen ga. Dus geen verrassingen. De eerste keer had ik alleen een spinhengel bij me, en zelfs daar ving ik karper op. De twee keer daarna deed ik heel stoer, op het dak van mijn auto een bosje serieuze hengels. Deze keer wil ik niets op mijn dak en dus heb ik via Visdeal.nl twee 3-delige hengels besteld. €29,95 per stuk inclusief baitrunner! En weetjewat? Het maakt allemaal geen moer uit. Die Chinezen kunnen echt wel een hengeltje maken. Ik ga voor 16 pond!

Ik ben helemaal blij. Alles past in het brik en mijn kleine man staat nu al te flippen want de deal is simpel: ‘Ben je wakker, dan is alles voor jou’…. De rest is voor mij. Ik heb 10 kilo Roasted Nut ingepakt. In 15 mm en pelletvorm. Moet genoeg zijn, ik haal daar wel een treetje mais om de boel op te starten. Lang leve de Intermarché!

Heren, half augustus ben ik er wel weer. Tot die tijd: ‘Vis hard en dril zacht’!

PS: Je kunt HIER gratis het laatste AHV VISSEN magazine downloaden. Ayo!

10 opmerkingen:

  1. Ik weet weer precies waar je het over hebt Rolo, uh ik bedoel Rolf ;) Mooi vakantieplekje daar...

    Veel plezier. En niet te zware karpers vangen hoor! Er moet iemand overblijven die de soms wat doorgeslagen karpervisserij in balans houdt.

    Geniet, geniet en geniet :)

    Gr. Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SALUUUUUUUT ouwe we zien je wel weer verschijnen !!!
    Geniet ervan man !!!

    Groet SK

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. C'est Bon, c'est Bon !

      Rolf, ik kan me uit je Peuterverleden ook dat plekje nog wel herinneren.
      Hoe lang geleden is dat dan??

      Vive la vacance, et bon voyage !

      Peter

      Verwijderen
  3. Je mist weinig, maar ook weer veel ;) Nederland is gek geworden met het mooie weer hier. Je kan je er wel iets bij voorstellen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mannen! Ik heb een wifietje gevonden dus een kort update-je... Het is hier wederom fantastisch, met de nadruk op Fanta (de intimi begrijpen dit:). Net als in Holland prachtig weer. Wat vissen betreft dan. De kopvoorns zijn er nog, ik heb er enige honderden gezien. Die gaan we morgen efkes vangen. Karper is wat minder. De laatste keer dat ik hier was, was het al minder wat aantallen betreffende, maar nu, na diverse overstromingen en een paar zeer koude winters, betwijfel ik of ze er nog zitten. De vrouwe des huizes zag ze ieder jaar paaien maar dit jaar niet... En vorig jaar ook al minder... Wel schijnt er opeens volop meerval te zitten. Dan moet ik die maar gaan vangen. Ik voer wel door en blijf hetr proberen. Net twee uurtjes gedaan maar dat was niks. Ongeduldig? Ja! Natuurlijk :) Enfin, als ik het echt niet meer houden kan dan ga ik naar de wat grotere rivier maar das vooralsnog toekomstmuziek. Ik zal hier het e.e.a. bijhouden dus stay tuned!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Merde ! vissen in de poel des genots, oh la la ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne vakantie! Geniet er van!

    Groetjes,
    Sebastiaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. kom nou eens terug, ik mis de updates en verhalen!
    2 weken vakantie is meer dan genoeg, de vissen hier hebben ook lang genoeg rust gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ps en fanta in het land van de beschimmelde kaas en druivensap? Bifi worstjes, doen ze daar ook aan?

    BeantwoordenVerwijderen