Pagina's

woensdag 15 augustus 2012

Back on track!

Ik ben weer in den lande. Alweer een tijdje trouwens. Dat ik niet eerder wat geplaatst heb heeft met twee dingen te maken. Ten eerste moest ik stevig aan de bak voor het volgende nummer van het AHV magazine, een paar mensen heeft mij laten zitten, en dus moest ik hard op zoek naar kopij. Het is gelukt! Maar het heeft wel veel voeten in de aarde gehad.


Wat echter veel vervelender was dat ik een dag na terugkomst opeens een pijnlijke pols kreeg! Helemaal uit het niets! Zonder in al teveel ‘zieligheden’ te verzanden; ik kon helemaal niks meer! Uiteindelijk bleek ik een ontsteking in mijn gewricht te hebben en kon ik aan de pillen. Op dit moment gaat het veel beter maar het sluimert nog wel een beetje. Enfin.

Eén van de vele...

De vakantie was top! Mijn kleine man ging helemaal los met zijn werphengeltje. Ik ben echt onder de indruk van zijn toewijding. Staat-ie op z’n slippers tussen de brandnetels en gewoon niet piepen! Waarom? Hij ziet een vis! Hij werpt nu al beter dan de gemiddelde volwassen visser, niet zo ver maar wel heel precies. Om de lofzang compleet te maken… Hij wist 121 vissen te vangen! En maar liefst 9 verschillende soorten. Sterker nog, hij ving twee soorten die ik zelf nog nooit heb gevangen! Zonnebaars en barbeel. Het moet niet gekker worden.

Die heb ik nog niet!

Karper was lastig maar is wel gelukt. Door diverse overstromingen zijn er waarschijnlijk veel vissen over het dammetje gespoeld of gewoon dood gegaan. Volgens de vrouw des huizes had ze er tijdens de paai maar drie gezien terwijl de jaren er voor toch altijd wel enkele tientallen van bil gingen. Uiteindelijk wist ik een prachtig schubje te verschalken waar ik enorm blij mee was. De foto is met een telefoon gemaakt dus niet geweldig maar dat boeit niet erg.

Toch gelukt...

Voorheen kon ik gewoon vanaf de kant vissen maar door een explosie van waterplanten had ik nu echt wel een podje nodig om de hengels op de dam te kunnen zetten. Wel, een zooitje daklatten en een vuistje tierips later en ik had een heuse rodpod! Niet te moeilijk, die vis komt echt niet kijken. En als-ie komt kijken is het al te laat! Hatsee!

Make-shift podje, stabiel en niet duur!

Inmiddels ben ik op een tweetal plekken aan het voeren en heb op beide plekken ook al twee keer kort gevist. Zonder resultaat maar het waren dan ook minisessietjes. Vandaag ben ik iets heel anders gaan doen. Ik ben op harder gaan vissen. Daar sterft het hier van. Die heb ik niet gevangen maar wel een ander soort vis en dat was meteen een PR. Maar daarover later meer.

8 opmerkingen:

  1. Yeah yeah, goed weer dat je zomerreces voorbij is. Ik heb al wat dagjes stiekem gespiekt of je al wat natvlezig leesvoer voor ons had. Zo vader, zo zoon... vissen kennen ze ;)

    p.s. doet je pols nog au? je hebt nog een adresje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is terug. Fijn! Prachtig die rodpod!! Eigenlijk moet je daar in Nederland gewoon mee door blijven vissen, haha. Maar goed, het vervoeren is natuurlijk wel een beetje lastig en ik ben dan ook bang dat je hem niet heel hebt meegenomen :)

    Die verdwaalde karper die je gevangen hebt is heel leuk, maar je zult vast en zeker het meest van je zoontje genoten hebben. Leuk al die vissen en soorten.

    Sterkte met je pols. Hoop dat de klacht helemaal verwdijnt.

    Gr. Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wanner komt ie op de markt.
    de enige echte natvleespod....

    groet,patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes, he's back !
    Mooie vangsten in den vreemde, en mooie pix ook !
    Hopelijk kan ik binnenkort eens polshoogte komen nemen, want dat mag wel weer eens...
    sterkte met je pootje, gab :))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom terug Rolf. Die rodpod is goed man! Sterkte en beterschap met je pols.

    Groetjes, Dres

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je had wel attractieve bollen bij je zo te zien! Als zelfs de libelles er mee aan de haal gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Welkom back!
    Hopelijk kun je er weer een jaar tegen aan, want vaker op vakantie kan natuurlijk niet. Er moet ook gevist en geschreven worden.

    ps: wat is dat toch met vissers en libellen? Is dat iets van mannen die te veel en te groot vangen? Sielhorst momentje?

    BeantwoordenVerwijderen