Pagina's

maandag 16 juli 2012

Niet genoeg...

Nog even en ik ga een paar weken op vakantie. Geen visvakantie maar natuurlijk gaat er wel een bosje hengels mee, anders word ik chagrijnig. Dus deze laatste dagen is het zaak de twee voerplekken, die ik onderhoud, af te romen. Een paar dagen gelee begon het voortvarend…


Ik ben laat, het is al 10 uur, het ‘ontwaken van de wereld’ heb ik zodoende gemist. Maar uiteindelijk is dat bijzaak, vissen is het doel. En dat doe ik. Al vrij vlot krijg ik een harde run op de rechterhengel. Dit is de meeste ‘rielekste’ stok, geen obstakels om te vrezen, alleen maar water. En dus dril ik zacht en geniet van het zinloze getrek aan de andere kant van de lijn. Een mooie torpedoschub komt boven en scheppen is een eitje. Op het moment dat ik de haak uit de lip ‘tik’, hoor ik iets piepen. KUT!

Het is de obstakelhengel. Ik sprint naar de hengel en probeer tegen beter weten in de vis te blokken. Natuurlijk voelt de vis massief aan maar het leed is al geschied. De vis is recht het obstakel ingedoken. KUT! Ik ga niet sleuren maar leg de hengel terug op de pod en ontferm me over de eerste vis. Die ligt gelukkig nog netjes te wachten, in het net en op de mat. Ik gooi er even een zakje omheen want ik moet nodig tot bedaren komen…

De vis in het obstakel hangt nog, af en toe tikt de top van de hengel… Dit doet mij besluiten Boudewijn te bellen. Hij zou toch al langs komen en nu kan-ie mooi z’n waadpak meenemen. Dan ga ik ‘m halen die vis! Boudewijn arriveert en ik stap het water in. De vis is gevlogen. Ik ben er goed ziek van. Niet voor mezelf, nee, voor die vis. Ik ben altijd superscherp als ik tegen obstakels aan vis, ik vind het zelfs übertof om zo te vissen. Maar dit was overmacht. Of moet ik voortaan maar met één hengel vissen?

De rielekste schub...

Ik lik m’n wonden en we maken wat plaatjes van de torpedo. Maar eerlijk gezegd ben ik meer bezig met die losser dan met dit gave beestje. 50 % is stomweg niet genoeg.

9 opmerkingen:

  1. Mooie schub Rolf, en balen van die obstakelvis. Fijne vakantie alvast, jammer dat de blogs tijdelijk zullen stoppen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, kut, maar je draagt zelf de enige oplossing aan en of dat nou is wta je wilt..? Wel een mooie bielsje, die vis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Shit happens, vang de volgende 18 en het is nog maar 5%

    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Balen. Vind het wel 'mooi' dat je toch over dit soort situaties schrijft. Je bent er niet trots op maar schrijft nu eenmaal over wat je meemaakt.

    Fijne vakantie!

    Gr. Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kom op hey !
    Dat was gewoon een schubje die zich voort deed als een big !
    Laat je niet gek maken, de enigste oplossing is om niet op vakantie te gaan en dat kreng ff te vangen !!!

    Groet Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vliegende vis, en toch 50% drillen en genieten lijkt me al met al geen slechte deal.
    Have fun op vakantie met z'n allen !~))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Frank: Komen er nog een paar hoor voor zaterdag!
    @Boudewijn: Emoties zijn goed, zeker bij het uitoefenen van een hobby. Ik kan ook gruwelijk blij zijn maar dat weet je inmiddels wel!
    @Ate: Dus je hebt behalve een talen ook nog eens een wiskundeknobbel!?!? :))
    @Sander: Nee Sander, dat was natuurlijk een volschubrijenspiegelkoi van 25,3 kg!
    @Seb: Vliegende vis zeg je? Mmmm, volgende keer mijn shotgun maar meenemen... ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Koen: Vergeet ik jou helemaal! Precies! Alleen maar succesverhalen is ook saai... Dat soort mensen geloof ik ook niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. tja klote rolf maar zoals ze zeggen ,shit happens ha ha ha geintje ouwe.

    BeantwoordenVerwijderen