Pagina's

donderdag 12 juli 2012

Mini-buffel!

Het is een drukke tijd voor mij. Ik moet van alles en nog wat regelen voordat ik op vakantie ga, ik zal je niet vervelen met details. Een paar dagen een rotte rug, meteen daarna vol gas met mijn knie tegen een kozijn aangerend en zie daar! Geen visverslagen. Toch heb ik wel gevist. En gevangen. Maar voornamelijk geblankt. Daarover later meer, nu eerst effies een vertelseltje over Bulletje…


Mijn visserij loopt niet. Ik heb een aantal foute keuzes gemaakt, te hoog ingezet zeg maar. Dan kan je veel winnen maar ook ouderwets op je bek gaan. Dat laatste overkwam mij. Maar ik geef niet op! Terwijl anderen wel vingen zat ik dus te kijken naar koeten die mijn voer van een dag eerder opdoken. Goed voor het zelfvertrouwen….

Ik moet herpakken. Een tweede plek inrichten en daar keihard gaan drillen. En dus start ik een nieuwe voerplek op. Vanaf het eerste moment heb ik er een goed gevoel bij. En dus wil ik vissen. Gisterenavond had ik precies twee uur de tijd, het werd uiteindelijk 5 kwartier, toen was ik klaar. En als je klaar bent dan trek je de broek op en ga je naar huis, of in mijn geval, draai je binnen en taai je af.

Welke gek gaat er nou vissen voor twee uurtjes als de buienradar ‘ach en wee’ kermt? En dan ook nog eens in de wetenschap dat er in totaal een uur gescooterd moet gaan worden en het opruimen in het donker zal geschieden? Ik dus. De drive is zo groot dat ik alle rationaliteit aan de kant schop en stomweg ga. Gelukkig maar.

Een half uur in. De middelste stok zegt ‘piep’ en de blank trekt krom. Dan niks. Geen run, gewoon niks. Ik ben er nu toch en pak dus de hengel op. Iets logs is het er niet mee eens en trekt terug. ‘Zou dit ‘m zijn?’ Die oeroude beuker waar ik al jaren van droom? Het is ‘m niet. Het is een mini-buffel.

Bulletje, lekker in de lens gedrukt...

Ik noem de vis Bulletje. Ik ben Boonestaak. Google dat maar es! Ik gooi weer in maar eigenlijk ben ik alweer tevree. Er komt een hoop onweer aan en ik besluit verstandig te zijn. Inpakken die handel en wegwezen dus! De buit is binnen...

8 opmerkingen:

  1. Een prachtige vis Rolf.
    Die streepje,s onder de oog,een Indianen vis ?

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie vis!
    Ik miste de verslagen alweer!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klein, groot, buffel of bulletje, geen gezemel, je vangt er weer een! Niet makkelijk op 't moment Rolf, weet er alles van, daarom chapeau!!, en die streepjes op z'n kop inderdaad heel apart. Pigment??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bonestaak een beetje de weg kwijt? Ach, er is alleen een weg naar boven of naar beneden. Beneden was armoe troef, dus op naar boven! Wees slim door af en toe dom te zijn. Er ligt meer in het verschiet! De eerste reus verslagen. Klim door!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verschrikkelijk lelijk beest! ( ja heb het over de vis)

    Maar toch erg lekker!

    Gr Julian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Sander: Ja! En op oorlogspad...
    @Hylke: Sorry man, was effe druk en zo...
    @Dres: Geen idee, gewoon mooi misschien? :))
    @Boudewijn: Zeker niet de weg kwijt, daar heb ik geen tijd voor. Wil gewoon vis vangen en als het kan in korte tijd. Meer vraag ik niet :))
    @Julian: Psies! Nu maar weer eens een 'VARK'!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah weer een verslag, leuk, ben weer dagelijks aan het checken hehehe
    Ik vind het een mooie vis, smaken verschillen blijkbaar.
    Mijn tijgernoten staan af te koelen, zo maar eens kijken voor een goede unster, bij het formaat dat ik momenteel vang is 100 gram verschil relatief erg veel...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Ate: Cheers! Ik vind 'm ook wel mooi, stiekum! Tijgernoten zeg je? Laat ik je nou vertellen dat ik net klaar ben met het koken van een baal! Die laat ik lekker rotten in een stevig bierpapje tot half september. En dan.... Oei! En ja, een goede unster is belangrijk, ook als 100 gram niet boeit :)) Die van mij wijkt al jaren 40 gram af... In mijn nadeel, dus liegen is er niet bij! Reuben&Heaton is wel leuk maar geef mij maar digitaal. Lekker licht en supernauwkeurig!

    BeantwoordenVerwijderen