Pagina's

vrijdag 6 juli 2012

Een mooi moment...

Met mijn rug gaat het een stuk beter. Ergens in de verte sluimert nog een flardje pijn maar niets dat keihard hengelen in de weg kan staan. Toch heb ik besloten het een weekje rustig aan te doen, dus in plaats van vijf korte sessies heb ik er deze week maar twee gedaan. Van de week een avondje Lijkengang, read on…


Op de Lijkengang is het één klein plaatje van 50 bij 50 cm waar het gros van de vissen vanaf komt. De andere hengel gaat bijna nooit. Dat irriteert me al maanden. Ik heb dus gezocht naar een betere plek voor deze hengel. Iedere keer dacht ik die gevonden te hebben, maar steevast was het net niks. Of de hengel liep gewoon niet af, of er kwamen wel runs maar lag de rig te dichtbij een obstakel met alle gevolgen van dien. Nu lijkt dat allemaal geschiedenis, ik heb een tweede plaatje gevonden!

Na een paar dagen voeren taai ik eergisterenavond af. Het is zwoel weer en waaien doet het niet. Even na half tien lig ik in, het voelt goed. Binnen vier minuten land ik op beide stokken een brammerd. Niet waar ik voor gekomen ben maar dat het aas op de nieuwe plek zo vlot wordt opgepakt, stemt mij optimistisch.

Een uurtje en nog een platte later besluit ik Rick een sms-je te sturen. Ik ken Rick van de hengelsportwinkel waar ik een tijdje de scepter mocht zwaaien. Hij woont een paar honderd meter verderop en wellicht heeft hij zin om even langs te komen. Net als ik besluit op te ruimen, om half 12, krijg ik bericht terug: ‘Zit je nog? Ik kom er aan!’ Ik pak niet in.

Vijf minuten later komt Rick aangewandeld. Met een blije blik en een sixpack. Dat is altijd goed nieuws. Hij vertelt mij over zijn karperavonturen in Frankrijk en ik licht wat tipjes op over mijn visserij. Het is gezellig en de tijd vliegt. En dat doet de spoel van de rechterhengel om één uur ook. Ik land een klein schubje. Het beestje zal 8 pond wegen en spuit vrolijk hom. Geen voer, een passant. We babbelen verder.

En dan! Een half uur later vertrekt dan eindelijk de hengel die geparkeerd ligt op de ‘nieuwe’ plek. Ik gun de vis aan Rick en binnen de kortste keren kan het net onder alweer een passant. Ook een schub, ook niet dik en ook hom spuitend. Deze vis is wel duidelijk langer. Rick is blij. Ik ook. Een mooi moment om op te ruimen. Het was gezellig Rick, kunnen we wel vaker doen!

Beetje rare foto, Rick heeft wel degelijk haar!

5 opmerkingen:

  1. Passanten zijn leuk! Instant werken je bollen ook. Nieuw hard plaatje erbij, dus je ken nog voorlopig nog wel verder harken.

    Btw, je bedoelt de R-gracht?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had even je vorige verslag niet meegekregen, maar fijn dat het weer beter met je rug gaat! Succes met je nieuwe plaatje ;)

    Gr. Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Tsak: Ik heb de plek al een keer of 10 helemaal in beeld gebracht, staat zelfs pontificaal in Dé Karperwereld (zelfs op de cover!)... Dat vind ik wel genoeg. Ik ga geen namen noemen, dan maak ik wel heeeeeel makkelijk :)
    @Koen: Thanks, gaat goed met rug én plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met zijn 2e hengelen blijft altijd gezellig !
    En al helemaal met een biertje erbij.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was een mooie dinsdagavond, veel beter dan televisie kijken.
    het leven is zo veel mooier met bier..

    ik zie dat mijn camouflage outfit goed tot zijn recht komt op de foto.
    in ieder geval de muts.

    2 vissen en weer twee blije jongens, het leven kan zo simpel zijn..hoort het ook te zijn.

    Vanaf nu de ´Rick´ gracht dat lijkt me wat overdreven maar je weet nooit wat de toekomst brengt.
    op dinsdag in ieder geval 3 passanten, en twee zatte meisjes..de charme van de stad in optima forma.

    Groeten,

    Rick

    BeantwoordenVerwijderen