Pagina's

vrijdag 5 december 2014

Dolen...

Ik ben ietwat dolende. Ik ga wel vissen, best geregeld trouwens, maar een echt doel heb ik niet. Dat kan best lekker zijn hoor, vergis je niet! Zeker als je af en toe ook nog wat vangt, maar in mijn geval ligt het toch wat anders… ‘Seven’ komt niet echt van de grond, daar baal ik van. Het is een leuk project, maar de zin ontbeert mij nu gewoon! Ik heb besloten mij niet al te druk daarover te maken, het is immers een ‘meerjarenproject’. Onderwijl probeer ik het vizier weer scherp te stellen en te focussen op de zaken die mij plezier geven binnen de sportvisserij…


Ieder najaar en iedere winter neem ik mijzelf twee dingen voor… Ten eerste; ik blijf doorvissen op karper. Ten tweede; ik ga gericht vissen op grote snoeken. Vooral dat laatste is verneukeratief. Als het op snoeken aankomt ben ik echt superongeduldig, geen actie binnen een kwartier? Dan ben ik pleite. Een vismiddag moet toch wel een keer of 5 actie opleveren, dat is toch wel het leukste. Maar ja, dan verval je al snel in de vissen op gekende stekken. Series ‘wegtrappen’, altijd de kans op een beuker maar echt voor de hand ligt dat niet.

Mooie vissen, mooie series... 

Wat het karperen betreft heb ik een wat duidelijker beeld. Op dit moment ben ik twee stekken voorzichtig aan het bevoeren. Ik ben er bijna van overtuigd dat minimaal één van deze plekken dit jaar nog vis gaat opleveren. Dat is in ieder geval een mooi vooruitzicht. Tussen door rommel ik een beetje door op snoek…. Niet heel groot, wel heel veel…

6 opmerkingen:

  1. Zo te lezen ben je toch gericht aan het dolen hoor.

    Dit jaar nog kerp op de bevoerde plekken....dat betekend weer een updatetje dan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet helemaal Sergei... Ik doe maar wat, gelukkig vang ik wel vis... Hopelijk kan ik dit jaar nog een beukertje tonen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon doorpielen ....
    Zolang je maar up-date joh ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker bezig blijven, die karpers heb ik zeker nog wel vertrouwen in. Komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van dolen komt hopelijk dollen. Plannen zijn er genoeg inclusief de verwachtingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Ruud: Haha, maakt niet uit wat, zolang er maar wat gebeurt... ;)
    @Boudewijn: Deze week moet het gebeuren! Oei...
    @Fer: Nu de uitvoering nog...

    BeantwoordenVerwijderen