Pagina's

donderdag 31 oktober 2013

Pure, naakte euforie!

Er zijn van die momenten in het leven van een visserman dat je pure euforie ervaart. Naarmate je langer vist en, als het goed is, meer vangt, worden die momenten spaarzamer. Zo spaarzaam zelfs dat een enkel hoogtepunt in een heel visjaar iets is dat je moet koesteren. Op 14 oktober 2013 om 10.15 uur, of eigenlijk een kwartier later toen ik de vis schepte, beleefde ik zo’n moment. Pure, naakte euforie, wat heb ik dat gemist.
 

Ik heb al teveel geschreven over deze vis, ik hou het kort. Kijk gewoon naar de schoonheid van dit ongeschonden dier! Check HIER voor een plaatje van de bek. In het logo kan je goed zien hoe enorm breed de vis is. Zo groot, zo dik en dan nog zo gaaf, zelfs het vlies is nog intact. Mijn jaar is goed, hier kan ik heel lang op teren. Damn!
 
Mijn grootste openwaterspiegel ooit!
 
Pure passie, naakte euforie!
 

18 opmerkingen:

  1. wat een schitterend beest, ik kan heel goed begrijpen dat je hier op kan teren en dat deze spieg nog geregeld en lang langs je gedachten gaan.
    dit verdiend respect...voor de vis en zijn tijdelijke vanger en eeuwige bewonderaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gesproken Sergei! Heb je die bek gezien? Hoe kan het? Deze vis is of heeeeel slim of is alleen in contact geweest met vissers die het belang van de vis voor eigen succes stellen. Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb het gezien, er schijnen vissers die antibactiriële zalf / spray gebruiken om de wond z.s.m te laten genezen en zorgt er voor dat er geen infecties kunnen optreden, wat ik een erg goede ontwikkeling vind.
    nu alleen nog uitvinden waar ik het zelf ook kan verkrijgen.
    of dit het geval is bij deze vis of dat het gewoon een erg slim dier is?
    heb ik geen antwoord op maar het is ook allerminst van belang.
    het dier zwemt weer krachtig en gezond rond en dat is het belangrijkste en meest belonend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gave bak gozer! Ik had 3 weken terug een soortgelijke vis op de mat liggen zowel qua afmeting als bouw, afgelopen weekend mocht ik de vis wederom vangen en van het haakwondje van een paar weken ervoor was geen spoor te bekennen! Bekkie was ook helemaal gaaf terwijl Joris W. de vis wel direct herkende van vorige terugmeldingen. Denk dat de boezemvissen gewoon erg gezond zijn en daardoor snel herstellen.
    Hoe dan ook gefeliciteerd met je bak!
    Grt Joris B.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte met jouw vis van het jaar 2013! Puntgaaf beest, super gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Euforie, wat een gevoel is dat hé, congratz! Dat je nog maar lang mag grijnzen. Eh, welk vlies?

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Sergei: Dat heet Klinik, Google maar een op 'Klinik & karper'... Wat mij tegen staat is dat je de te bewerken plek eerst droog moet maken. Magoe, door te vissen waar de beukers niet opgestapeld liggen is het zeldzaam een beschadigde vis te vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Joris B: Tof! Ik denk ook dat de boezemvissen gezond zijn, maar ik denk ook dat de vissers op de boezem meer met het welzijn van de vis bezig zijn dan gemiddeld. Dat helpt ook. Denk ik.
    @Frank: Dankjewel! :)
    @FER: Onder de bovenlip, een cm naar binnen. Bij deze vis is het nogal wit, meestal is het wat doorschijnend. Dan zie je echt waarom het vlies wordt genoemd.
    @Geer: Klets, ram, boem, PATS! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige vis. Geeliciteerd! Die vlies scheurt inderdaad wel vaker. Ik had laatst een knolletje welke kompleet de hele sloot doorging. Bij het onthaken zag ik dat de vlies zeker een cm was gescheurd. Gebeurt helaas gewoon.
    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Michael: Het kan de beste overkomen, soms is het gewoon stomme pech. Maar als ik soms mensen bezig zie... Dan denk ik wel eens 'Jonguh, was lekker houthakker of beenhouwer geworden'...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. man man wat een plaatje rolf.helemaal te gek man hy is je helemaal gegund hoor.je hebt er heel veel tyd in gestoken echt top !!!! groeten fons

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gruwelijke vis! Prachtige foto’s.. Helemaal lekkerrrr

    Congrats ouwe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Is je Brasso op? Tsjemig wat glimt dat ding! Net als de vanger overigens.
    En dat mag, want dit is echt a fish of a lifetime! Well done, respect en dik verdiend!, Ouwe Boezemkrijgert!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Fons: Dank je ouwe, hij smaakte ook erg lekker! ;)
    @Julian: Heel Juul! Cheers bro'... Leuk dat je nog meespiekt....
    @Dres: Photoshop :) Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Rolf
    Deze prachtige vette spieg heb je weer mooi op de kant weten te krijgen !
    Je werkt er hard voor en dus is het je van mijn kant kei hard gegund ouwe !

    Blijf ze vangen man !!!
    Groetjes Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Pats, boem bang! Verdiend man. In het echt was hij nog groter dan op de foto. je blijdschap is een voorbeeld voor vele vissers.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een late reactie, maar dat geeft niks want ik weet zeker dat je nog steeds aan het nagenieten bent van deze prachtige vangst. Wat een vis! Gefeliciteerd Rolf!

    Gr Koen.

    BeantwoordenVerwijderen