Pagina's

donderdag 3 oktober 2013

Hij volgt me!

Begin september ving ik een oude spiegel, die noemde ik toen 'een oude krijger', zie dit verslag. Vorige week kwam ik hem (haar?) weer tegen, op zo'n groot water een vis dubbelen blijft iets bizars. Ik noem 'm vanaf nu de Old Bastard, dat heeft-ie wel verdient!


Ik heb een week niet kunnen vissen. Mijn rug was stuk. En één of ander vaag griepachtig iets maakte het af. Ik blijf ziek zijn een vreemd iets vinden, ik zie er nog steeds het nut niet van in, maar goed. Eindelijk weer vissen! Gevoerd heb ik wel, dat ging nog net en dus arriveer ik op de plek in de wetenschap dat er alweer een week voer ligt en dat er geen lijnen de vissen hebben kunnen afschrikken. Altijd een goed gevoel.

Een snelle run blijft uit, dat geeft mij de kans om lekker de horizon af te turen. Ik zie niks rollen, wel een ijsvogel die om de 5 minuten langs scheert op weg naar iets belangrijks. Precies na een uur begint de linkerstok kuren te vertonen. Dit is de ondiepe hengel, een koet die het aas heeft opgepakt? Nee, het is een vis. Al tijdens de dril krijg ik het gevoel dat ik dit al eerder heb meegemaakt. De vissen knallen er normaal keihard vandoor, deze vis doet niets van dat alles. Doet een uitvalletje links, een kopschud rechts. Veel power heeft de vis niet, wel voel ik enig gewicht. Als de vis 'surfaced' zie ik het meteen! Het is de oude krijger, oftewel Old Bastard!

Hij achtervolgt me!
 
Dubbelen is niet mijn hobby. Ik ben zelfs wel eens gestopt op een water omdat ik amper nog 'nieuwe' vissen ving. Old Bastard is een plaatje, ik ben dus best blij. De vis weegt nog steeds 9999 gram, ik denk niet dat-ie ooit nog groter zal worden. Bij dit soort vissen telt dus echt de schoonheid. Na de release kijk ik weer naar de horizon. De ijsvogel komt niet meer langs en mijn hengels verroeren geen vin. Ik ben er wel weer klaar mee. Op naar de volgende verrassing!

9 opmerkingen:

  1. Ondanks dat het een ouwe fukkert is, ziet ie er nog topfit uit! Die vis dan hé!
    Die vanger is blijer dan blij zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je ballen smaken ook zo lekker waarschijnlijk!!
    maar in het najaar 2 keer vangen, kijken hoe het gaat in het voorjaar, als het dan weer lukt!!
    zou nog bijzonderder zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he rolf,
    tis weer een plaatje!!
    mooi hoog gebouwd en een dikke nek.
    bijdeweg familie van je ?!?!?!?!

    groet,kleine P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zozo en jy hebt wat over my te zeggen he groet fons

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je'm nou de volgende keer een beetje vies maakt, heb je "old dirty bastard". Mooie vis

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een dubbel vangst of niet, ik vindt het een TOP vis man !!! zeker weten.
    Ook ik ben erg benieuwd naar de volgende verassing.

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die oude knakkert doet ook aan twitteren denk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaat goed Sergei! :) Check verslag hierboven, leg ik het eea uit...

    BeantwoordenVerwijderen