Pagina's

donderdag 10 juli 2014

Drillen in het kwadraat...

We schrijven afgelopen dinsdag. Na een dag keihard beuken voor het PeuterFonds en ons binnenkort te lanceren bedrijf, besluiten we de laatste uurtjes van de dag aan het water te spenderen. Op een stek van Tsak, oftewel de Tsakstek. Hier wat er gebeurde…


Het loop al tegen 20.00 uur als we arriveren en door het hoge, natte gras de spullen naar de plek sjouwen. Er wordt regen voorspeld en dus hebben we een sheltertje mee. Een wijs besluit zoals later zal blijken. Het water dat Tsak al enige tijd van voer voorziet valt in de categorie mediumlarge, er is aardig wat boorverkeer, voornamelijk pleziervaartuigen en af en toe een klein aakje. Het bestand is goed te noemen, grote vissen zijn er wel degelijk, maar niet dik gezaaid. Een spiegel vangen zou een bonus zijn. Enfin, om 20.30 ligt alles in.

Zonder het te vertellen, heb ik besloten om alle eventuele runs aan Tsak te gunnen. Een dag eerder ving ik een enorme vis (daarover later meer) en ik ben wel eventjes verzadigd. Daarnaast is het zijn plek en ben ik eigenlijk gewoon moe. Van uitrusten is echter geen sprake want na 3 minuten (!) is het al raak, lekker rap. Tsakkie vangt een klein schubje met een lelijk wond op de flank, we zetten ‘m maar snel terug. Een kwartier lang gebeurt er weinig en dan breekt de hel los!

Veel van dit slag...

De linkerstok slaat krom en er kan weer gedrild worden, op het moment dat ik het net onder de vis schuif, vertrekt de rechterhengel. Nu moet ik dus toch drillen! Tsak onthaakt onderwijl de eerste vis en brengt mij het net. Ik schep en direct begint één van de middelste stokken te bonken! Wat? Maar alles gaat goed, zonder veel woorden weten we ook die laatste vis te landen. En opeens liggen er drie schubs op de mat, heel cool!
 
Een 'koestermomentje'...

‘We gaan voor de 10!’ grappen we. Maar dat gaat niet lukken. Dik een uur is het rustig en eigenlijk zijn we daar wel een beetje blij mee. Vlak voor vertrek is het nog een laatste keer raak. De teller staat op 5 uit 5, een prachtige score voor een sessietje van drie uurtjes. Tevreden ruimen we de natte meuk op en keren stinkend huiswaarts. Missie geslaagd!
 
De mooiste van het stel...

7 opmerkingen:

  1. Tja... wat een sessie brada! Het was eigenlijk meer bedoeld om eventje te ontstressen na een knetterdrukke dag hard werken. En een vissie op het matje had wel leuk geweest. Maar we vielen met onze neus in de boter. Geen grote beukers maar wel rasechte kanaal-knokkertjes. Mijn jas stinkt nog naar welriekende karperslijm.... Heerlijkkkkk! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Straks wordt je werk nog ontspanning en je ontspanning je werk........
    Pfff ik raak in de war..

    Buiten het vissen om ben ik benieuwd wat jullie allemaal aan het bekokstoven zijn, neem aan wordt.vervolgd?????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Tsak: Mijn camera stinkt ook! :)
    @Sergei: 1 augustus gaan we live!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tja kut sessie mannen wil je geen vis vangen gebeurt het toch jammer hahaha groet fons

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Boudewijn: Ja, weer iets ontdekt in Photoshop, blijft een gaaf programma...
    @Fons: Tis ook nooit goed... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was lekker vissen! En ook de gun factor spat er weer vanaf. Bedankt weer voor het verslag!

    BeantwoordenVerwijderen