Pagina's

donderdag 29 september 2011

24573

Lang, lang geleden, in een ver, ver sportvisland kocht ik ooit eens een brommerd. Het ding kwam uit Taiwan en had de toepasselijke naam ‘Taiwanese Golden Bee’ oftewel in goed Neerlands ‘Gouwe Bij’. Totdat 2 jaar geleden de kilometerkabel brak stonden er 24573km op de klok. En daarvan zijn er, na nauwkeurige en wetenschappelijke te onderbouwen berekeningen, zeker 18000 weg te schrijven aan dat spelletje wat ik zo leuk vind. Vissen dus. Maar de Gouwe Bij, laten we hem gewoon scooter noemen vanaf nu, ging stuk. Ik vertel, luister goed…

Okee, een paar keer een nieuwe uitlaat dat hoort erbij. Maar dat geseik met die achterband. Tubeless dus geen binnenband. Leuk als het werkt maar mijn velg heeft een ‘rotje’ ergens en dus loopt mijn band leeg. Eerst duurde dat 4 dagen op het laatste mocht ik twee keer per dag aan de pomp. Maar het balhoofd dan. Dat was totaal verrot. Mind de verleden tijd! Bij diverse scooterboeren langs geweest ‘Ja meneer, dat gaat wel wat kosten, begin maar vast bij 200, 250 Euries.’
Ik bedoel, ik hou van mijn Bijtje, we hebben een hoop meegemaakt, maar er zijn grenzen. Nooit niet dat ik 500kg boilies ga besteden aan mijn scooter. Ben je besodemieterd? Maar vandaag scheen de zon en mocht mijn ouwe vriend de tuin in. Met heel veel moeite wist ik de ‘front-end’ te demonteren en kwam tot de ontdekking dat de onderste lager compleet gefukt was! Zwaar in de roest, van de 22 kogellagerballetjes waren er nog maar 6 over. Niet zo gek dat ik niet meer sturen kon. Via de lokale fietsboer een handje nieuwe kogeltjes geregeld (€2) en na een kwartiertje staalborstelen, wat staalwol en een dot kogellagervet, kan ik nu zeggen dat de boy weer stuurt als een malle. Zelfs de motor deed het na 6x trappen alweer terwijl het ding al zo lang stil staat. Nu die fukking band nog…..

1 opmerking:

  1. Hier word ik nou echt gelukkig van. Knap op en rammen met die bak! Daar kan geen 500 kg knikkers tegenop.

    BeantwoordenVerwijderen